فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۴۲»

چراغ شاخص آلودگی ایستگاه های سنجش هوا در مشهد زرد شد

عصر خودرو- ایستگاه های سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کلی هوای امروز این شهر را برای گروه های حساس در وضعیت هشدار نشان داد.

چراغ شاخص آلودگی ایستگاه های سنجش هوا در مشهد زرد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبح سه شنبه برخی از ایستگاه های سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد مقدس به مرز هشدار رسید و شاخص کلی هوای امروز پایتخت معنوی ایران با عدد شاخص 102 اِی. کیو. آی را برای گروه های حساس شهر ناسالم کرد.

    در همین راستا مدیر محیط زیست شهری و توسعه پایدار شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ایستگاه های رسالت و مفتح با 140 و 136 اِی. کیو. آی بیشترین آلودگی امروز صبح مشهد را به ثبت رساندند.

    محمد پذیرا خاطرنشان کرد: ایستگاه های سمزقند و آوینی با 112، ساختمان 111 و حرم با شاخص 104 اِی. کیو. آی دیگر ایستگاه های آلوده امروز مشهد هستند.

    وی با اشاره به اینکه هوای امروز مشهد نسبت به روز گذشته در حد عدد شاخص شش اِی. کیو. آی پاک تر است، تاکید کرد: خوشبختانه هیچ یک از ایستگاه های سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد به شاخص های بین 151 تا 200 اِی. کیو. آی که وضعیتی ناسالم برای تمام گروه ها است، نرسیدند.

    وی با اشاره به اینکه شهروندان از ورزش در هوای آزاد در هوای آلوده خودداری کنند، گفت: شهروندان سالخورده، بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سالمندان تا حد امکان از منزل خارج نشده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

    پذیرا با درخواست از شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خودداری از استفاده از وسایل نقلیه شخصی اظهار کرد: تردد خودروهای تک سرنشین بیشترین عامل آلودگی هوای کلان شهرها است.

    به گزارش خبرنگار مهر، عددشاخص کیفیت هوای پاک صفر تا 50 اِی. کیو. آی، هوای سالم 51 تا 100 اِی. کیو. آی، ناسالم برای گروه های حساس(هشدار) 101 تا 150 اِی. کیو. آی، ناسالم برای تمام گروه ها(هشدار) 151 تا 200 اِی. کیو. آی، بسیار ناسالم (اضطرار) 201 تا 300 اِی. کیو. آی و خطرناک (بحران) بیشتر از 300 اِی. کیو. آی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو