فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول مترو تهران تشریح کرد

جزئیات عملیات تکمیل چهار ایستگاه‌‌ ‌مترو در فرودگاه مهرآباد‌

سه ایستگاه ۱۰۰ درصد تکمیل شد‌

عصر خودرو- مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: از چهار ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد، سه ایستگاه شامل ایستگاه‌های (۱) و (۲) و ایستگاه بیمه، با نصب تجهیزات و پله‌های برقی ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری است همچنین ایستگاه (۳) در مرحله نازک کاری و نصب تجهیزات قرار دارد.

جزئیات عملیات تکمیل چهار ایستگاه‌‌ ‌مترو در فرودگاه مهرآباد‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علی‌اکبر روحنواز  اظهار داشت: پروژه 2.5 کیلومتری خط مترو فرودگاه مهرآباد از مسیر انشعابی خط 4 مترو در ایستگاه مترو بیمه، هم اکنون با 95 درصد پیشرفت عملیات، هفته‌های پایانی برای تکمیل و آماده‌سازی برای بهره برداری را سپری می‌کند.

    ‌وی ادامه داد: این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران دارا است؛ همچنین مبلمان داخلی واگن‌ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.

    مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: تعداد 4 رام قطار ویژه خط مترو فرودگاه مهرآباد در شرکت واگن‌سازی تهران در مراحل تست نهایی قرار دارد که به زودی برای بهره برداری تحویل شرکت مترو خواهد شد.

    روحنواز با بیان اینکه پیش‌بینی می شود روزانه از طریق این خط حدود 40 هزار نفر تردد کنند، گفت: طبق قانون، 50 درصد بودجه توسعه ناوگان مترو تهران به عهده دولت و 50 درصد هم در عهده شهرداری است که میزان پرداخت سهم دولت به پروژه‌ها کمتر از 10 درصد بوده است با این وجود و بدون هیچ توضیحی درباره عدم تخصیص بودجه از سوی دولت، برخی مسئولان انتظار دارند که پروژه خط مترو فرودگاه مهرآباد باید در شهریور ماه و همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می‌شد‌.

    وی با تشریح مختصات فنی و اجرایی این خط مترو بیان کرد: ایستگاه مترو بیمه‌ با زیربنای 13 هزار مترمربع، دو ورودی شمالی و جنوبی، رمپ و آسانسور معلولان، پله فرار در مواقع ضروری، سیستم هوا رسان و هواساز به تونل و ایستگاه آماده بهره‌برداری است؛ این ایستگاه بین دو ایستگاه مترو آزادی و اکباتان در محدوده شهرک بیمه واقع است.

    مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: ‌ایستگاه مترو (1) فرودگاه مهرآباد‌ به طول حدود 60 متر و به صورت جزیره‌ای و با زیربنای یک‌هزار و 300 مترمربع ساخته شده است؛ مسافرانی که قصد عزیمت به فرودگاه مهرآباد را دارند با تغییر خط 4 مترو در ایستگاه بیمه به این ایستگاه هدایت شده و به مقصد می‌رسند؛ این ایستگاه در محدوده ساختمان‌های اداری فرودگاه بین المللی مهرآباد واقع است؛ سازه و تجهیزات منجمله پله های برقی این ایستگاه نیز تکمیل شده و در مرحله بهره برداری است.

    وی افزود: ایستگاه مترو (2) فرودگاه مهرآباد‌ با دو ورودی شرقی و غربی و با زیربنای 5 هزار مترمربع در محدوده ترمینال‌های 1 و 2 فرودگاه قرار دارد که دسترسی آسان مسافران و کارمندان را از ناوگان مترو به داخل سالن مسافری فرودگاه ممکن می‌سازد؛ سازه و تجهیزات منجمله پله های برقی این ایستگاه نیز تکمیل شده و در مرحله بهره برداری است.

    مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اضافه کرد: ایستگاه مترو (3) فرودگاه مهرآباد‌ با 2 ورودی شرقی و غربی و با زیربنای 7 هزار مترمربع در محدوده ترمینال‌های 4 و 6 قرار گرفته و امکان دسترسی مسافران و کارمندان را به سالن های مسافری فرودگاه میسر می‌سازد؛ این ایستگاه در مراحل نصب تجهیزات و نازک کاری قرار دارد.

    روحنواز اضافه کرد: ایستگاه مذکور ‌مجهز به LPS و رکتیفایر برای تامین برق ریل و ایستگاه است که در آینده نیز از طریق این ایستگاه امکان اتصال شبکه مترو به خط 8 مترو، مترو فرودگاه بین المللی امام (ره) و نیز خط 3 ایجاد خواهد شد.

    وی یادآور شد: همه ایستگاه‌های مسیر مترو فرودگاه مهرآباد در مقایسه با ایستگاه‌های دیگر خطوط مترو تهران که 160 متر است، کوتاه‌تر بوده و متناسب با مختصات فنی و اجرایی این پروژه با تعداد واگن کمتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) بیان کرد: در حال حاضر 3 ایستگاه از 4 ایستگاه این خط شامل ایستگاه مترو بیمه، ایستگاه‌های مترو (1) و (2) فرودگاه به طور کامل و همراه با تجهیزات برقی و پله‌های برقی آماده بهره‌برداری شده و تنها ایستگاه (3) فرودگاه در مرحله نازک کاری و نصب تجهیزات است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط