فونیکسریمکسبهتام

جزییات اجرای یک طرح مهم شهری

پارکبان به ورامین رسید

عصر خودرو- از امروز و هم‌زمان با چهاردهم آذرماه و بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان ورامین، طرح پارکبان در این منطقه آغازشده است.

پارکبان به ورامین رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شهرستان ورامین به دلیل هم‌جواری با پایتخت با پدیده افزایش وسایل نقلیه و به طبع آن، ایجاد ترافیک در معابر و خیابان‌های اصلی شهر روبرو است.

    طی ماه‌های اخیر شورای ترافیک شهرستان ورامین به همراه پلیس راهنمایی و رانندگی و شورای ترافیک شهرداری ورامین، طرح‌هایی را برای کاهش بار ترافیکی در مناطق پرتردد در دستور کار قراردادند.

    اجرای طرح پارکبان مصوبه شورای ترافیک شهر ورامین است

    در آبان ماه بود که شورای ترافیک شهرستان ورامین پس از بررسی‌های مختلف و استفاده ازنظر کارشناسان ترافیک، بر اجرایی شدن طرح پارکبان در برخی مناطق شهری ورامین تأکید و آن را به تصویب رساند.

    خبرگزاری مهر در پنجم آذرماه، از اولین رسانه‌هایی بود که در گزارشی با عنوان ماشین‌ها در ورامین جای پارک ندارند/راه‌اندازی پارکبان در دستور کار، خبر از راه‌اندازی پارکبان در ورامین داد و نوشت که امروز بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر ورامین که در نقطه مرکزی شهر قرار دارند، از مکان کافی برای پارک خودروها برخوردار نیستند و همین امر مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورده است.

    مخالفان و موافقان طرح پارکبان در ورامین چه می‌گویند

    حال از امروز و هم‌زمان با چهاردهم آذرماه، طرح پارکبان در ورامین آغازشده است، طرحی که در میان شهروندان مخالفان و موافقانی دارند.

    برخی از شهروندان معتقدند که با انجام طرح پارکبان، پارک خودروها و وسایل نقلیه در معابر اصلی شهر ورامین سامان پیداکرده و انحصار پارک خودروها از دست برخی افراد خارج می‌شود.

    همچنین موافقان این طرح تأکیددارند که با حضور پارکبانان و افراد آموزش‌دیده، از پارک دوبل خودروها در خیابان‌های کم‌عرض ورامین جلوگیری به عمل می‌آید و همین امر کمک بسیاری را به روان‌سازی بار ترافیک شهری می‌کند.

    در طرف مقابل برخی دیگر از شهروندان نیز با اشاره به هزینه‌های اخذشده برای پارک وسایل نقلیه در خیابان‌های ورامین، آن را به‌ نفع مردم نمی‌دانند.

    فرهنگ‌سازی در اجرای طرح پارکبان با جدیت دنبال می‌شود

    به هر ترتیب مسئولان و کارشناسان ترافیک با توجه به حجم خودروها و وسایل نقلیه به این باور رسیده‌اند که باید وضعیت پارک خودرو در معابر اصلی شهر ورامین سامان پیدا کند تا بدین‌وسیله از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

    فتح‌الله فرجی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین و نماینده این شورا در شورای عالی ترافیک شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح پارکبان در شهر ورامین مصوبه شورای ترافیک شهرستان است و از روز 14 آذرماه اجرایی می‌شود.

    وی افزود: در این طرح، افرادی به‌عنوان پارکبان که از قبل آموزش‌های لازم را دیده‌اند در خیابان‌ها و معابر اصلی و تعیین‌شده، استقرار پیدا می‌کنند.

    فرجی ادامه داد: تلاش می‌شود تا این طرح بافرهنگ سازی میان شهروندان و اهمیت و ضرورت اجرایی شدن طرح با موفقیت همراه شود.

    نائب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر ورامین از تمامی ظرفیت‌ها برای موفقیت این طرح و کاهش بار ترافیکی در نقاط پرتردد ورامین استفاده خواهد کرد.

    اعلام خیابان‌هایی که طرح پارکبان در آن اجرایی می‌شود

    اما در این میان بسیاری از شهروندان ورامینی هنوز از کیفیت اجرای طرح پارکبان در ورامین اطلاع ندارند، به همین خاطر معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین و یکی از فعالان اجرایی این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، جزییات طرح پارکبان را تشریح کرد.

    حسین دهقان با اشاره به اجرای طرح پارکبان از روز چهاردهم آذرماه در ورامین اظهار داشت: اجرای طرح پارکبان در ورامین بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان انجام می‌شود.

    وی افزود: این طرح در نقاط پرتردد شهر ورامین ازجمله خیابان‌های شهدا، 15 خرداد، طالقانی، شهید بهشتی و مسجد جامع انجام خواهد شد.

    طرح پارکبان در ورامین الکترونیکی خواهد بود

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین ادامه داد: نحوه اجرای طرح پارکبان در ورامین به‌صورت الکترونیکی خواهد بود و در این طرح، هیچ‌گونه قبضی از سوی پارکبانان نوشته نمی‌شود.

    وی اضافه کرد: نیروی انسانی آموزش‌دیده و مستقر در خیابان‌های تحت پوشش طرح پارکبان، برچسب‌هایی را در اختیار رانندگان قرار داده و آن را پشت شیشه‌ خودروها نصب می‌کنند و دستگاه الکترونیک، کار محاسبه هزینه پارک وسایل نقلیه را انجام می‌دهد.

    دهقان عنوان کرد: هدف از اجرای طرح پارکبان در ورامین، ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای خیابان‌ها است، زیرا درگذشته افراد خاصی از برخی مکان‌ها به‌عنوان پارک خصوصی استفاده می‌کردند اما با اجرای این طرح، همه مردم امکان استفاده از فضاهای موجود پارک خودرو در سطح شهر رادارند.

    15 دقیقه اول پارک خودرو در طرح پارکبان رایگان است

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین بیان داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذشده، 15 دقیقه اول توقف وسایل نقلیه رایگان خواهد بود و پس‌ازآن تا یک ساعت، مبلغ 1000 تومان برای رانندگان در نظر گرفته‌شده و به ازای هر ساعت اضافه، از رانندگان مبلغ 250 تومان اخذ می‌شود.

    وی افزود: این مبالغ به‌صورت الکترونیکی پرداخت‌شده و وجه نقدی در این زمینه ردوبدل نخواهد شد و باید شهروندان به این موضوع دقت کنند.

    اجرای طرح پارکبان در هفته اول رایگان است

    دهقان گفت: به‌منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان با طرح پارکبان، اجرای این طرح در هفته اول رایگان بوده و پارکبانان مستقر در خیابان‌ها، برچسب‌ها را میان رانندگان توزیع خواهند کرد و بعد از هفته اول، مبالغ پارک خودروها از شارژ برچسب‌هایی که از سوی رانندگان انجام‌شده به‌صورت الکترونیکی و هوشمند کسر خواهد شود.

    وی یادآور شد: این طرح در شهرهای بزرگ و پرجمعیت اجرایی شده است و امیدواریم در ورامین نیز با موفقیت همراه شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو