فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت عمران پردیس خبر داد

بررسی کاهش ۸ کیلومتری مسیر متروی تهران - پردیس

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از بررسی کاهش مسیر متروی تهران- پردیس از ۲۲ به ۱۴ کیلومتر خبر داد.

بررسی کاهش ۸ کیلومتری مسیر متروی تهران - پردیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، حسین رجب‌صلاحی در خصوص سرانجام متروی تهران - پردیس اظهار داشت: اتفاق خوبی که برای متروی پردیس رخ داده، این است که جلسه‌ای با شهرداری تهران برگزار و کریدورهای مختلفی که برای این طرح وجود داشت، بررسی شد.

    وی ادامه داد: این راه دسترسی جدید که طی این جلسه مطرح شد، بستگی به نظر شهرداری تهران دارد که مطالعات خود را در اختیار ما قرار دهد یا خیر تا ما کار را به جلو ببریم.

    رجب‌صلاحی تصریح کرد: با این کریدور جدید، راه مترو نزدیک به هشت کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود؛ فقط باید بحث آخر را با شهرداری تهران تمام کنیم و بدانیم که آیا شهرداری می‌خواهد خط متروی خود را تا اتوبان شهید بابایی ادامه دهد یا خیر و همچنین مطالعات، طرح‌ها و زمان اجرای آن را بدانیم تا بعد از بررسی آن با مشاوران خود این طرح را نهایی کنیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: اگر این طرح نهایی شود، شهید بابایی ایستگاه تبادلی خواهد شد و مسیر از 22 به 14 کیلومتر کاهش خواهد یافت و پیرو آن، مسیر کوتاه و همچنین هزینه‌های اجرایی پروژه بسیار کمتر خواهد شد.

    وی ادامه داد: اگر کمی صبر کنیم تا طرح شهرداری تهران به نتیجه برسد یا آن را به ما اطلاع دهد، مشکل حل و هشت کیلومتری از مسیر کم می‌شود؛ اما اگر از مسیرهای قدیمی استفاده کنیم، نزدیک به 3 تا 4 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد داشت و اگر از کریدور جدید بهره ببریم، این هزینه را پرداخت نخواهیم کرد.

    وی اضافه کرد: راه دسترسی نهایی جدید ارزش این را دارد که با مطالعات جدید پیش برویم تا اگر این طرح اجرایی شد، طرحی موفق داشته باشیم.

    رجب‌صلاحی تصریح کرد: پس از مشخص شدن کریدور، مشاور نقشه‌های زیرسازی، روسازی، محل دپو، متروی سیستم، ناوگان و... را به حدی می‌رساند که بر اساس آن، مناقصه قطار برقی (مترو) شهر جدید پردیس عملیاتی خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: باز هم اگر این خط مترو از 22 به 14 کیلومتر کاهش مسافت داشته باشد، طبق پیش‌بینی‌های ما نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد؛ چون قطار شهری سودآور نیست و شریک تجاری به این دلیل وارد عرصه نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: باید به فکر منابع تأمین اعتبار این پروژه هم باشیم و طریقه و شکل تأمین آن را مدنظر قرار دهیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط