فونیکسریمکسبهتام

گشایش جاده زیارت برای زائران پیاده امام رضا (ع) همزمان با دهه آخر صفر

عصر خودرو- مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ساخت قطعه ای از جاده زیارت ویژه زائران پیاده امام رضا (ع) به اتمام رسیده و همزمان با دهه آخر صفر برای ورود زائران پیاده گشایش می یابد.

گشایش جاده زیارت برای زائران پیاده امام رضا (ع) همزمان با دهه آخر صفر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد پارسا افزود: ساخت جاده زیارت با هدف تکریم زائر، تامین امنیت برای زائران پیاده امام رضا (ع) و بهره مندی حداکثری از زیارت در مشهد مقدس انجام گرفته است.
    وی گفت: شش محور ورودی به مشهد مقدس وجود دارد که دو محور نیشابور و قوچان پرترددترین محورها هستند که درصدد برامدیم یک جاده مخصوص ویژه تردد زائران پیاده ایجاد نماییم.
    وی بیان کرد: اجرای فاز نخست جاده زیارت ویژه زائران پیاده حدفاصل قدمگاه نیشابور تا ملک آباد به طول 42 کیلومتر با اعتبار 100 میلیارد ریال از ابتدای تیرماه امسال آغاز شده که ساخت قطعه اول آن به طول 22 کیلومتر 95 درصد پیشرفت اجرایی و قطعه دوم آن به طول 20 کیلومتر 84 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
    وی اظهار کرد: همه موارد اصولی فنی برابر با پیاده راه در این جاده رعایت شده و طول شیب ها حداکثر پنج درصد، عرض راه پنج متر و عرض آسفالت انجام شده، چهار متر است.
    مسئولان خراسان رضوی پیش بینی کرده اند که سه میلیون زائر در دهه آخر صفر امسال در مشهد مقدس حضور می یابند و براساس آمار اعلام شده تاکنون 250 هزار زائر پیاده در میقات های مشخص شده برای تشرف به حرم مطهر در این ایام ثبت نام کرده اند.
    258 موکب در مسیرهایی که به مشهد ختم می شود، پیش بینی و برنامه های متنوعی برای زائران پیاده در آنها در نظر گرفته شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو