فونیکسریمکسبهتام

تکمیل مترو گلشهر-هشتگرد در گروی تامین اعتبارات مالی

عصر خودرو- استاندار البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر روند تکمیل مترو گلشهر-هشتگرد کند شده است گفت: تکمیل مترو گلشهر-هشتگرد در گروی تامین اعتبارات مالی است.

تکمیل مترو گلشهر-هشتگرد در گروی تامین اعتبارات مالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدحمید طهائی گفت: مترو گلشهر-هشتگرد بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ در راستای تکمیل این پروژه مذاکراتی با مدیرعامل شهرهای جدید که شهر جدید هشتگرد نیز زیر نظر آنها است داشته‌ایم که اگر تخصیص منابع مالی داشته باشند حتما تامین اعتبارات مالی مترو گلشهر-هشتگرد در اولویت قرار دارد.

    وی افزود: در حال حاضر روند تکمیل این پروژه کند شده است، امیدوارم با پیگیریها و منابع مالی که در دولت تدبیر و امید به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده شاهد پیشرفت سریع‌تر این پروژه باشیم.

    استاندار البرز درخصوص سایر خطوط ریلی در این استان گفت: در حال حاضر راه آهن سراسری با دستور وزیر راه و شهرسازی از تهران به کرج چهار خطه می‌شود که دو خط از آن در اختیار تردد شهروندان کرجی قرار خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: 6 رام قطار از سال گذشته بین راه آهن تهران تا هشتگرد برقرار شده است که به شکل اتوبوسی روزانه مسافرین را میان تهران تا هشتگرد جابجا می کند و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

    طهائی تاکید کرد: مطالعه و بررسی طرحی توسط وزیر راه و شهرسازی اعلام شده که با اجرایی شدن آن قطار شهری کرج و قطار شهری کرج-هشتگرد به صورت لوپ به یکدیگر متصل خواهند شد؛ اگر این اتفاق محقق شود فردی که در هشتگرد جدید سوار قطار می‌شود تا تهران سفر می کند و از آنجا نیز می‌تواند از طریق مترو شهری در سطح شهر تهران تردد داشته باشد همچنین در سطح شهر کرج هم می‌توانند از مترو استفاده کنند.

    پیش از این محمود میریان، قائم مقام شرکت عمران شهرهای جدید کشور نیز با اشاره به پیشرفت مترو گلشهر-هشتگرد گفت: راه‌اندازی مترو در شهر جدید هشتگرد یکی از برنامه‌های اولویت دار شرکت عمران شهرهای جدید کشور به منظور برخورداری مردم این شهر، شهرستان ساوجبلاغ و حتی شهرهای از امکانات حمل و نقل مناسب و نیز رونق یافتن اوضاع اقتصادی و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در شهر جدید هشتگرد است.

    وی افزود: اعتبارات سال جاری برای تکمیل این طرح مهم و حیاتی در شهر جدید هشتگرد پاسخگو نیست و تامین اعتبار مورد نیاز برای 20 درصد از عملیات اجرایی آن نیاز به تامین اعتبار از سوی دولت در قالب تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سال 95 دارد. در حال حاضر مترو شهر جدید هشتگرد یکی از پیشرفته ترین خطوط تکمیلی مترو در شهرهای جدید کشور را تشکیل می دهد اما به رغم وعده‌های داده شده به مردم که تا پایان سال 93 آماده بهره برداری می شود، ولی به دلیل کمبود اعتبار این نیاز ضروری منطقه محقق نمی‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو