فونیکسریمکسبهتام

رونق در بازار خرید و فروش خودروهای داخلی

عصر خودرو- استقبال چندانی از خرید خودروهای وارداتی نمی‌شود و بازار خرید و فروش این دسته از خودروها همچنان سرد است.

رونق در بازار خرید و فروش خودروهای داخلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، بررسی  از وضعیت بازار خودرو این هفته نشان می‌دهد، در حالی که برخی فعالان بازار از راکد بودن بازار خرید و فروش خودروهای داخلی خبر می‌دهند و به اعتقاد آنها در شرایط کنونی مشتریان از خرید خودروهای داخلی در بازار استقبال نمی‌کنند،عده‌ای در روزهای اخیر حال و هوای بازار خودروهای داخلی را مثبت ارزیابی می‌کنند و به اعتقاد آنها بازار خودروهای داخلی نیز به دنبال ارائه وام 25 میلیون تومانی و تحریک متقاضیان دچار تغییر شده است.
    رکود در بازار خودروهای وارداتی
    غلامحسین قاسمیان، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل درباره وضعیت بازار خودروهای داخلی این هفته می‌گوید: استقبال مردم از وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو در وضعیت خرید و فروش خودروهای داخلی تاثیرگذار نبوده و تغییری در بازار خرید و فروش خودروهای داخلی به وجود نیامده است. در همین حال، امیر حاج‌ابوالحسن، یکی از نمایشگاه‌داران خودرو نیز  وضعیت فروش خودروهای داخلی و وارداتی در بازار را نامناسب توصیف می‌کند. به گفته حاج ابوالحسن هرگونه بهبود در بازار خرید و فروش خودرو بستگی به سیاست‌های دولت دارد. مصطفی زمانی‌افشار، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران قرچک نیز به عنوان یکی دیگر از فعالان بازار معتقد است که فروش اقساطی خودرو باعث شده اوضاع بازار خودرو خراب‌تر شود و این شرایط شامل بازار هر دو گروه خودروهای وارداتی و داخلی می‌شود. به گفته زمانی‌افشار، با ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی، تنها بازار برخی خودروها رونق گرفته و این مسئله شرایط نگران‌کننده‌تری را برای فعالان این بازار ایجاد کرده است. وی می‌گوید: بازار خودرو با طرح فروش تسهیلاتی خودرو تنها متمایل به خودروهای 2 شرکت خودروساز شده و بازار خودروهای وارداتی نیز همچنان در رکود شدید قرار دارد.
    به اعتقاد این فعال بازار خودرو، بسیاری از متقاضیان خرید خودرو با اعلام وام 25 میلیون تومانی نسبت به خرید خودرو شتاب کرده‌اند زیرا شرکت‌های خودروسازی در آستانه راه‌اندازی خطوط جدید و خودروهای به‌روزتری هستند که بسیاری از آنها در رنج قیمت 30 تا 50 میلیون تومانی خواهند بود. براساس پیش‌بینی‌های زمانی‌افشار، خرید خودروهای تسهیلاتی با شرایطی که تعیین شد، وضعیت جدیدی را در آینده بازار خودرو به وجود آورده است. آنطــور کــه رییــس اتحــادیه نمایشگاه‌داران قرچک می‌گوید، با سیاستی که ایجاد شده بازار خرید و فروش خودرو به طور تقریبی به صفر رسیده و وضعیت خرید خودروهای تسهیلاتی تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی نگذاشته است. وی همچنین درباره تاثیر ورود خودروهای جدید وارداتی اظهار کرده است: ورود خودروهای 2016 بر بازار تاثیرگذار بوده و تفاوت مدل تاثیر بسیار کمی در قیمت مدل‌های قبلی گذاشته است.


    استقبال مشتریان همزمان با ارائه تسهیلات بانکی
    این گفته‌ها درحالی است که کاظم محمدی‌نیکخواه، یکی دیگر از فعالان بازار خودرو وضعیت خرید و فروش خودروهای داخلی در بازار را مناسب می‌داند و معتقد است، در شرایط کنونی بازار خودروهای داخلی رونق پیدا کرده است. محمدی‌نیکخواه می‌گوید: پس از ارائه وام 25 میلیون تومانی خودرو به مردم و استقبال آنها از این طرح، بازار خودرو نیز تکان خورد، به گونه‌ای که در حال حاضر خرید و فروش خودروهای داخلی در بازار شرایط مناسبی پیدا کرده است اما بازار خرید خودروهای وارداتی هنوز با رکود مواجه است و متقاضیان استقبال نمی‌کنند. وی افزود: با توقف ارائه وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو به مشتریان، هنوز هم شاهد هستیم مشتریان به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند که این روند نشان می‌دهد اگر مردم خواهان خرید خودرو داخلی نبودند در شرایط کنونی نیز نسبت به خرید خودرو اقدام نمی‌کردند، در نتیجه ارائه این تسهیلات و استقبال بی‌نظیر آنها گویای این امر است که مردم نسبت به خرید خودروهای داخلی اشتیاق زیادی دارند و مشکل اصلی پایین بودن قدرت خرید مردم کشورمان است. محمدی‌نیکخواه افزود: خوشبختانه نقدینگی وارد شرکت‌های خودروسازی شده و خودروسازان و قطعه‌سازان با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه خواهند داد. در ادامه به بررسی قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی در بازار می‌پردازیم. قیمت خودروهای داخلی در هفته‌ای که گذشت تغییر چندانی نداشته است. در بین خودروهای داخلی، رنو تندر اتوماتیک ای 2 دو ایربگ معادل 200هزار تومان افزایش یافته و از قیمت 46 میلیون و 300هزار تومان به 46 میلیون و 500 هزار تومان تغییر قیمت داده است. خودرو رانا ال‌ایکس نیز با کاهش 100هزار تومانی مواجه شده و از قیمت 31 میلیون و 300هزار تومان به 31 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. خودروهای وارداتی نیز در هفته اخیر با تغییر قیمت چندانی مواجه نشده است. در بین خودروهای وارداتی نیز کیا اسپرتیج فول 2016 خودرویی است که 200هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و از قیمت 158 میلیون تومان به 160 میلیون تومان تغییر قیمت داده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو