فونیکسریمکسبهتام

نماینده سندیکای بیمه‌گران ایران:

۸۰ درصد تصادفات مالی و ۲۰ درصد جانی هستند

عصر خودرو- نماینده سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: برای کاهش هرج و مرج در مورد موتورسیکلت‌ها باید از احساسات به دور باشیم.

۸۰ درصد تصادفات مالی و ۲۰ درصد جانی هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، ده‌گاهی نماینده سندیکای بیمه‌گران ایران با بیان اینکه در حال حاضر صنعت بیمه حدود 75 تا 80 درصد خسارات مالی را بدون گزارش پلیس می‌پردازد، اظهار کرد: آمارهایی که راهنمایی و رانندگی می‌دهد صرفا براساس کروکی‌های تنظیمی است و این طور جلوه می‌کند که آمار خسارات جرحی و مالی کاهش داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: 80 درصد تصادفات مالی و 20 درصد تصادفات جانی هستند اما میزان خسارت کاملا برعکس بوده و 80 درصد خسارات بدنی هستند مانند فوت یا جرح و 20 درصد خسارات مالی هستند.

    ده‌گاهی با تاکید بر اینکه یک طرفِ حدود 25 درصد از تصادفات منجر به فوت موتورسواران هستند، گفت: به نظر می‌رسد که با موتورسواران برخورد مناسبی نکرده‌ایم زیرا معمولا در چنین تصادف‌هایی همه به دنبال مقصر دانستن راننده خودرو هستند تا از بیمه آن برای موتورسیکلت استفاده کنند.

    نماینده سندیکای بیمه‌گران ایران تصریح کرد: باید از احساسات به دور باشیم و مسائل قانونمند شود تا این همه هرج و مرج در مورد موتورسیکلت‌ها وجود نداشته باشد.

    در ادامه معینی نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امروز کمیته پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی با اشاره به تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم گفت: شهرداری تهران اقداماتی را برای افزایش امنیت شامل نگهداری معابر، خط‌ کشی، اصلاح هندسی معابر، گسترش حمل و نقل عمومی، معاینه فنی خودرو و... انجام داده و همچنین ما نقاط حادثه‌خیز را پیدا و اصلاح می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی ما دسترسی به آمار و اطلاعات تصادفات است، ادامه داد: پلیس راهور تهران آمار برخی از مناطق را به ما داده است اما در کل دسترسی ما به این آمار بسیار محدود و نهایتا تنها منطقه جغرافیایی وقوع تصادف را شامل می‌شود.

    نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وقتی آمار نداشته باشیم نمی‌توانیم نقاط حادثه را شناسایی کنیم و اگر منطقه را هم بشناسیم با عدم آگاهی از شرح تصادف نمی‌توانیم اقدام مناسب را انجام دهیم، گفت: ما به آمار خسارتی و جرحی دسترسی نداریم و تنها آمار فوت شدگان را در دسترس ما قرار می‌دهند. اگر این آمار در دسترس ما باشد در شناسایی نقاط حادثه نیز موفق خواهیم شد.

    معینی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال فعال‌سازی ممیزی ایمنی راه در شهرداری تهران هستیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو