فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز تحقیقات ترومای جاده ای گیلان:

گیلان مقام سوم کشور در حوادث جاده ای را دارد

عصر خودرو- رییس مرکز تحقیقات ترومای جاده ای گیلان با اشاره به اینکه میزان حوادث جاده ای معیاری برای ارزشیابی توسعه در جوامع است، گفت: متاسفانه گیلان مقام سوم کشور در حوادث جاده ای را دارد.

گیلان مقام سوم کشور در حوادث جاده ای را دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شاهرخ یوسف زاده  پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تروما یک بیماری قابل درمان است اظهار کرد: متوسط مرگ افراد مبتلا به بیماری تروما 24 سال است که در مقایسه با بیماری هایی نظیر سکته و سرطان عدد قابل توجهی محسوب می شود.

    وی با اشاره به نقش غیرقابل انکار وضعیت راه ها، ایمنی خودرو، قوانین راهنمایی و رانندگی و آموزش در کاهش این بیماری افزود: سازمان های هلال احمر، امداد و نجات، آتش نشانی و پلیس راهور از سازمان های موثر در کاهش میزان مرگ و میر در اثر تروما محسوب می شوند.

    یوسف زاده حوادث ترافیکی در کشور را مهمترین عامل ایجاد تروما دانست و بیان کرد: بهبود اصلاح قوانین  و بالارفتن سطح امکانات خودروها تاثیر زیادی در کاهش این بیماری دارد که در این راستا لازم است تا از راه های علمی و تجربیات موفقیت آمیز سایر کشورها نیز استفاده شود.

    رییس مرکز تحقیقات ترومای جاده ای گیلان ادامه داد: با انتخاب گیلان به عنوان نخستین پایلوت سیستم ترومای کشور، لازم است تا زیر ساخت های لازم برای اجرای آن فراهم شده و دولت نیز نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

    وی با تاکید برلزوم تشکیل بانک اطلاعاتی تروما گفت: متاسفانه تمام اطلاعات مربوط به تروما در کشور گذشته نگر بوده در حالیکه در بحث تروما به روز بودن از اهمیت خاصی برخوردار است و با به روز بودن، مدیریت بحران شکل جدیدی به خود گرفته و آمادگی لازم برای عکس العمل درشرایط سخت را فراهم می کند.

    یوسف زاده اعلام کرد: متاسفانه گیلان از نظر حوادث ترافیکی بعد از استان های تهران و قم در مقام سوم قرار دارد که این آمار لزوم توجه بیشتر به بحث تروما را بیش از پیش مشخص می کند.

    در ادامه این نشست دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان نیز با بیان اینکه شهریور، بحرانی ترین ماه برای تمام استان های کشور است اظهارکرد: گیلان به دلیل توریست پذیری و جمعیت فشرده از ترافیک زیادی به ویژه در ماه شهریور برخوردار بوده که به دنبال آن حوادث جاده ای زیادی نیز در این موقع از سال رخ می دهد.

    رضا اسلامی آمار حوادث جاده ای در سال گذشته را 435 نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این آمار در سال جاری به 415 نفر کاهش یافته است

    وی خاطر نشان کرد: بیماری تروما باید در گیلان برجسته شود و در این زمینه همکاری  مسئولان مربوطه به ویژه اصحاب رسانه را خواستاریم.

    دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان همچنین از برگزاری نخستین همایش کشوری یادبود قربانیان حوادث ترافیکی در گیلان خبر داد و گفت :  این همایش برای اولین بار در ایران و در منطقه زیبا کنار گیلان برگزار می شود.

    اسلامی با بیان اینکه برگزار کنندگان این همایش یکروزه ، استانداری، سازمان بحران و دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند، افزود: هدف از برگزاری این همایش توجه به مساله ترافیکی و کاهش حوادث جاده ای از طریق آموزش و اطلاع رسانی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو