فونیکسریمکسبهتام

بی‌تفاوتی بازار به وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو

رکود در خرید و فروش خودرو همچنان ادامه دارد

عصر خودرو- بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و حتی خبرهای امیدوارکننده همچون پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو نتوانسته جانی تازه به این بازار بخشد.

رکود در خرید و فروش خودرو همچنان ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقدند که شرایط بی‌سابقه‌ای در بازار خودرو نسبت به سال‌های گذشته حاکم است و خرید و فروش در این بازار به حداقل رسیده است.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حال حاضر فعالان بازار، عدم استقبال و تمایل برای خرید خودرو را قیمت‌های موجود در بازار عنوان می‌کنند و تاکید دارند که نبود همخوانی میان کیفیت و قیمت تولیدات داخلی باعث شده که اعتماد مشتریان به بازار خودروهای تولید داخل کاهش یابد.

    در این شرایط، دولت برای تحریک بازار خودرو، درصدد پرداخت وام 25 میلیون تومانی است و به نظر می‌رسد تنها راه خروج این بازار از رکود را تحریک تقاضا و افزایش قدرت خرید مردم دانسته است. اگرچه هنوز پرداخت وام 25 میلیون تومانی آغاز نشده است، اما بنا به گفته کارشناسان بازار خودرو، با توجه به اقساط و سود احتمالی پرداختی برای این وام، احتمالا استقبال از این وام زیاد نخواهد بود.

    با این وجود، بنا به گفته مقامات بانکی، احتمالا وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو از 15 آبان‌ماه قابل پرداخت باشد. براساس آنچه که رییس‌کل بانک مرکزی عنوان کرده، این تسهیلات تا 80 درصد و حداکثر تا 25 میلیون تومان قیمت خودرو را تامین کرده و با دوره هفت ساله پرداخت می‌شود.

    به‌هرحال این سیاست با وجود این‌که با هدف افزایش تقاضا و قدرت خرید مردم در پیش گرفته شده، اما به دلیل این‌که بازار خودرو با رکودی عمیق دست به گریبان است، خبرهای این‌چنینی که می‌تواند شرایط را تغییر دهد نیز تاکنون با واکنش سرد بازار مواجه شده است و خرید و فروش در حداقل ممکن قرار دارد.

    رضا علوی، از فعالان بازار خودرو معتقد است که هنوز رکود در بازار ادامه دارد و در عین حال، به دلیل ایام محرم، بازار خودرو بیشتر از قبل دچار رکود شده است.

    بر این اساس، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که هم‌اکنون قیمت سمند SE در بازار 27 میلیون و 200 هزار تومان، سمند LX حدود 29 میلیون و 400 هزار تومان، پژوپارس سال 35 میلیون تومان و پژو206 تیپ 2 حدود 31 میلیون و 900 هزار تومان است.

    همچنین پراید 111SE با قیمت 20 میلیون و 100 هزار تومان، تیبا SX یورو4 با قیمت 24 میلیون و 600 هزار تومان و تیبا2 هاچ‌بک SX با قیمت 25 میلیون و 600 هزار تومان فروخته می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم