فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

سال ۹۴ سرآغاز حرکت تهران به سمت شهر عاری از سوخت ‌های فسیلی

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از سال ۹۴ به عنوان نقطه عطفی در تحولات شهری پایتخت نام برد و گفت: سال جاری به عنوان سرآغاز حرکت تهران به سمت شهر عاری از سوخت ‌های فسیلی ثبت خواهد شد.

سال ۹۴ سرآغاز حرکت تهران به سمت شهر عاری از سوخت ‌های فسیلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مجموعه ‌ای از اقدامات از جمله پلاک‌ گذاری اولین گروه از موتورسیکلت ‌های برقی، ورود نخستین بخش از تاکسی های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، ورود اولین بخش از اتوبوس های هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی و آغاز به کار نسل جدید سامانه اتوبوس ‌های برقی از جمله این اقدامات است.

    وی با اعلام این که افتتاح خط 3 مترو و بهره برداری کامل از این خط سراسری و افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی به بیش از سه میلیون جا به جایی در روز از دیگر اقداماتی است که با هدف حرکت تهران به سمت شهر عاری از سوخت های فسیلی به عمل آمده، تأکید کرد: با افتتاح و راه اندازی خطوط در دست ساخت 6 و 7 مترو، این حرکت شتاب بیشتری می گیرد.

    وابستگی تهران به سوخت های فسیلی را باید کم کنیم

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط بحرانی قرار دارد و انواع آلاینده ها به ویژه ذرات معلق، سلامت شهروندان این کلان شهر را مورد تهدید قرار داده، اظهار کرد: روی آوردن به انرژی های تجدید پذیر و به حداقل رساندن استفاده از سوخت های فسیلی که یکی از دلایل و عوامل اصلی آلودگی هواست،‌ در تحقق این مهم بسیار مؤثر است.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت شهری در تهران به تدریج در حال فراهم ساختن زمینه های لازم جهت انجام مجموعه اقداماتی است تا دست یآبی به این هدف مهم زیست محیطی را امکان پذیر سازد، تصریح کرد: جایگزینی انرژی های تجدید پذیر به جای سوخت های فسیلی به عنوان رویکردی جهانی در جهت جلوگیری از تغییرات اقلیمی و جوی، آثار و نتایج مثبتی را نه تنها برای نسل فعلی بلکه برای نسل های آتی برجای می گذارد و ما نیز چاره ای جز استفاده از این انرژی ها نداریم.

    وی در پایان با تأکید بر این که هدف نهایی مدیریت شهری این است که تهران، روزی به شهری تبدیل شود که کمترین وابستگی را به سوخت های فسیلی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بدون تردید، تحقق این هدف بدون حمایت دولت و مشارکت سایر دستگاه ها، دور از دسترس است اما مدیریت شهری تلاش کرده تا در سال 94، گام های اولیه جهت تبدیل به شهر عاری از سوخت های فسیلی را بر دارد، هر چند که راه طولانی و پر فراز و نشیبی را به منظور تحقق این مهم پیش رو داریم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو