فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نخستین سمینار آشنایی با خودروهای برقی، تکنولوژی‌ها و چالش‌ها مطرح کرد:

تولید موتورسیکلت‌های برقی در گروه سایپا از دو ماه دیگر

عصر خودرو- با ابتکار و ایده مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، ‌سلسله سمینارهای تخصصی و علمی در مورد خودروهای برقی با هدف آشنایی ‌مهندسان و کارشناسان گروه سایپا، با طراحی و تولید خودروهای برقی، مزایا و معایب این خودروها و روندی که خودروسازان جهانی در خصوص خودروهای برقی و هیبرید طی می‌کنند و همچنین برنامه‌های آتی گروه سایپا، برگزار شد. سمینار اول با موضوع "آشنایی با خودروهای برقی، تکنولوژی‌ها و چالش‌ها" مورد استقبال گسترده قرار گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۶ سمینار دیگر با سرفصل‌های "رویکرد جهانی در توسعه خودروهای برقی، ‌باتری خودروهای برقی و انواع تکنولوژی ساخت،‌ بررسی تکنولوژی و چالش‌های خودروهای برقی، ‌بررسی چالش‌های مکانیکی و الکترومکانیکی خودروهای برقی،‌ ارزیابی زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری اقتصادی در زمینه خودروهای برقی و در نهایت معرفی خودروهای پیل سوختی" به صورت هفتگی و مستمر برپا خواهد شد.

تولید موتورسیکلت‌های برقی در گروه سایپا از دو ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری، در نخستین سمینار تخصصی و علمی "آشنایی با خودروهای برقی، تکنولوژی‌ها و چالش‌ها" که با حضور مهندسان و کارشناسان شرکت‌های تابعه گروه خودروسازی سایپا در ساختمان سازه‌گستر برگزار شد به عنوان مدرس به سه حوزه زنجیره تامین،‌ روند تولید و خدمات پس از فروش خودروهای برقی اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای کاهش آلایندگی هوا به خصوص در کلان‌شهرها و همچنین مصوبه هیات وزیران که خودروسازان را مکلف کرده است، سبد مصرف سوخت خود را سالانه 5 درصد کاهش دهند، باید با سرعت به سمت تولید خودروهای هیبرید و تمام برقی برویم.

    او با بیان اینکه با تغییر رویکرد و تکنولوژی اقدامات متعددی برای کاهش مصرف سوخت خودروها صورت گرفته است، ‌افزود: سال گذشته متوسط مصرف سوخت (ترکیبی) محصولات گروه سایپا حدود 7.26 لیتر به ازای هر صد کیلومتر بود و در سال جاری با پیوستن ساینا دوگانه‌سوز،‌ این میزان به 6.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر،‌ می‌رسد. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ سال آینده متوسط مصرف سوخت محصولات گروه سایپا به 6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد رسید.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه اقدامات تخصصی برای ورود به تکنولوژی خودروهای برقی در گروه سایپا آغاز شده است، تصریح کرد: برای آنکه در تولید خودروهای برقی با سرعت پیش برویم،‌ بایستی در خصوص زنجیره تامین، مواد و تجهیزات، مطالعات وسیع‌تری داشته باشیم تا در زمان تولید خودروهای تمام برقی دچار چالش نشویم.

    او با اشاره به اینکه خودروهای برقی مزیت‌های پرشماری دارند که یکی از آنها کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش است،‌ گفت: خودروهای برقی در قیاس با خودروهای بنزینی خیلی کم و به ندرت به خدمات پس از فروش نیاز پیدا می‌کنند و این امر می‌تواند عامل انگیزشی باشد تا مردم نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند،‌ به خصوص اینکه با ارتقاء تکنولوژی، امکان تعمیر باتری خودروهای برقی وجود دارد، بر این اساس می توان تاکید کرد که خریداران خودروهای برقی کمترین هزینه‌ را برای نگهداری و تعمیر خودرو پرداخت خواهند کرد.

    مدیرعامل گروه سایپا با تاکید بر اینکه برای ترویج و استقبال مردم از خودروهای برقی بایستی زیرساخت‌های لازم فراهم شود، اظهار داشت: زیرساخت ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی در گروه سایپا در حال آماده شدن است و در آینده نزدیک این امکان وجود خواهد داشت که همکاران گروه،‌ خودروهای برقی خود را در داخل سایپا شارژ کنند.

    او در ادامه از تولید موتورسیکلت‌های برقی در گروه سایپا خبر داد و گفت: از اسفندماه سال جاری، ‌موتور سیکلت‌های برقی به سبد محصولات شرکت سایپا اضافه خواهد شد.

    مدیرعامل گروه سایپا در ادامه با تاکید بر اینکه هزینه نگهداری خودروهای برقی در قیاس با خودروهای بنزین‌سوز بسیار کمتر است، ‌گفت: هزینه نگهداری خودروهای هیبرید، پلاگین و برقی به طور میانگین 33 درصد کمتر از یک خودرو احتراق داخلی معمولی است. همچنین مقایسه بین چهار کلاس خودرویی احتراق داخلی،‌ هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام برقی نشان می‌دهد که در سیستم‌های تمام برقی به ازای هر کیلومتر پیمایش هزینه نگهداری و تعمیر تمامی قطعات خودرو حدود 1800 تومان است که این عدد کمترین هزینه در بین کلاس خودروهای سواری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط