فونیکسریمکسبهتام

۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد کشور می‌شود

عصر خودرو- رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران بخاطر منابع متحرک از جمله خودروها بوده که سهم موتورسیکلت‌ها در این شرایط آلایندگی ۲۰ درصد است.

۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهدی چمران در ابتدای جلسه امروز/یکشنبه/ شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته شده موارد موجود پلمب شده است.

    وی ادامه داد: در استان البرز هم اعلام شده که در نیروگاه‌ها از سال قبل تاکنون مازوت سوزانده نشده و آلودگی دیگر نیروگاه‌ها همچون شازند هم به تهران نمی‌رسد.

    چمران در مورد برقی سازی حمل و نقل عمومی افزود: قراردادی بین شهرداری و وزارت صمت برای واردات 200 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی امضا شده و زیرساخت‌ها توسط وزارت صمت در حال ایجاد است تا مورد بهره‌برداری عمومی قرار بگیرد.

    وی یادآور شد: وزارت صمت باید کارخانجات داخلی را هم وارد تولید برقی کند چراکه وقتی تولید عمده صورت بگیرد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد ضمن اینکه باید باتری‌ها با قیمت به صرفه تولید شود.

    چمران با بیان اینکه راه اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اقدامی بسیار مطلوب است اما هنوز طرح جامع پسماند بطور کامل در شهر اجرا نشده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد مناظر نازیبا در شهر به واسطه جمع آوری پسماند نباشیم.

    وی تاکید کرد: طرح‌هایی همچون نُوماند از سال 1382 دنبال شده و امیدواریم روند اجرای آن تداوم یابد و به نتیجه برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط