فونیکسریمکسبهتام

گشتی در بازار خودرو

خودروهایی که این روزها مردم بیشتر می خرند

عصر خودرو : بازار خودرو کشور این روزها، روزگار متفاوتی را می‌گذراند.

خودروهایی که این روزها مردم بیشتر می خرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اعتماد، این بازار که روزگاری شاهد رونمایی از خودروهای زیر ١۰۰ میلیون برای جذب مشتریان عام خود بود، چندی است که با تغییر رویکرد دولت نسبت به واردات خودروهای لوکس با یک تغییر جهت مشهود در حال رونمایی از خودروهایی است که در رنج بالای ١۰۰ میلیون هستند. البته پیش‌تر و در دولت قبل واردات خودروهای لوکس یک امر طبیعی و عادی بود اما به یکباره موضوع واردات خودروهای لوکس در سیبل انتقادات قرار گرفت و قرار شد هیچ خودروی لوکسی وارد نشود؛ موضوعی که حتی به سوءاستفاده‌هایی در آن زمان منجر شد. با این حال چندی است که باز هم دولت مجوز واردات خودروهای لوکس را با ضوابط خاص آغاز کرده است و بنا به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ضوابط واردات خودروهای لوکس تغییر می‌کند. از سویی یکی دیگر از نکات جالب توجه در این بازار تغییر مکان کشورهای وارد‌کننده است.

    ایران که تا سال پیش محل ترکتازی خودروهای چینی بود چندی است که خودروهایی را رونمایی می‌کند که همگی از اروپا سرچشمه می‌گیرند. ظاهرا کیفیت در خودروهای اروپایی و البته گردش رویکرد ایران به خودروهای خارجی موجب شده تا این‌بار اروپایی‌ها جایگزین بلامنازع چینی‌ها باشند و چینی‌ها که روزهای زیادی در ایران جولان می‌دادند حالا در مقابل انگلیسی‌ها سر تعظیم فرود آورده‌اند. گویا روزگار خداحافظی با چشم بادامی‌ها در خودروهای لوکس نزدیک شده است. بر این اساس بازار خودرویی ایران در روزهای گذشته شاهد رونمایی از خودرو‌های انگلیسی و فرانسوی است؛ رونمایی‌هایی که با خودروی انگلیسی لوتوس و ‌ام‌جی ٥ شروع شد و با برند دی‌اس فرانسوی ادامه یافته است و خبرها حکایت از ورود خودروهایی در این کلاس در آینده نزدیک دارند. خودروهایی که همه در رنج بالای ١٥۰ میلیون تومان هستند و از نوع خودروهای پرسرعتی هستند که به نظر نمی‌رسد جاده‌های ایران توان تحمل آنها را داشته باشد. در عین حال گویا الزام حفظ کیفیت در خودروهای وارداتی و تردد کننده در جاده‌های ایران دلیل اصلی موفقیت برندهای اروپایی نسبت به آسیایی‌ها و در راس آنها چینی‌هاست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو