فونیکسریمکسبهتام

خودرو خورشیدی غزال ایرانی مجوز ورود به مسابقات جهانی گرفت

عصر خودرو : مدیر تیم طراحی و ساخت خودرو خورشیدی دانشگاه تهران از انجام موفقیت آمیز تست های خودرو خورشیدی غزال ایرانی (۳) و کسب مجوز ورود به مسابقات جهانی خودروی خورشیدی در استرالیا خبر داد.

خودرو خورشیدی غزال ایرانی مجوز ورود به مسابقات جهانی گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، دکتر کارن ابری نیا اظهار داشت: خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) و اعضای تیم آن هفته گذشته به منظور شرکت در رقابتهای جهانی خودروهای خورشیدی راهی استرالیا شدند.
    وی افزود: روز گذشته (24 مهرماه) به ممیزی استاتیک خودروها (Static scrutineering) اختصاص داشت که خودروی غزال ایرانی نیز پس از قرار گرفتن در ایستگاه بازرسی، تمام تجهیزات مکانیکی و برقی آن مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفت و بر اساس استانداردهای لازم برای حضور خودرو در جاده های استرالیا ممیزی شد.
    به گفته ابری نیا، خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) تمام تست ها را با موفقیت به پایان رسانده و مجوز ورود به مسابقات را دریافت کرده و امروز نیز تست های دینامیکی خودرو (Dynamic scrutineering) شامل مواردی از قبیل تست های ترمز بر روی آن انجام خواهد شد.
    وی خاطرنشان کرد: در تست های روز گذشته، سرعت خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) در پیست سرعت شهر داروین مورد آزمایش قرار گرفت که طی آن، رکورد 130 کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند.
    استاد دانشگاه تهران درباره سرعت دیگر خودروهای شرکت کننده در این مرحله آزمایشی گفت: بهترین زمان دور پیست سرعت به ترتیب برای تیم سان سوئیفت (دانشگاه نیو ساث ولز- سیدنی- استرالیا) با دو دقیقه و هشت ثانیه، تیم بوخوم (دانشگاه بوخوم - آلمان) با دو دقیقه و بیست ثانیه و تیم ایندهوون (دانشگاه ایندهوون- هلند) با دو دقیقه به ثبت رسید و تیم دانشگاه تهران نیز زمان دو دقیقه و هشت ثانیه را ثبت کرد.
    وی ادامه داد: امروز درحالیکه یک روز به شروع مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی به میزبانی استرالیا باقی مانده، قرار است در ممیزی دینامیکی خودروها تست سرعت نیز انجام گیرد و براساس زمان های کسب شده جایگاه شروع تیم ها در مسابقات تعیین شود.
    خودرو خورشیدی غزال ( 3) که ساخت آن با طراحی جدید به منظور شرکت در مسابقات بین المللی استرالیا 2015 از سال گذشته آغاز شده، دارای چهار چرخ، دو موتور الکتریکی و ظرفیت دو سرنشین است.
    مسابقات بین المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در سه دسته (class ) اصلی برگزار می شود که در دسته Adventure class خودروهای سه چرخ تک سرنشین که قدیمی ترین طراحی است، قرار دارند؛ دسته دوم Challenger class به خودروهای چهارچرخ تک سرنشین اختصاص یافته و در دسته سوم (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ دو سرنشین به بالا که جدیدترین طراحی ها را دارند شرکت می کنند که تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران در دسته سوم قرار گرفته است.
    مسابقات جهانی خودرو خورشیدی 2015 از 26 مهرماه تا 4 آبان ماه به میزبانی استرالیا برگزار می شود و در جریان آن 46 تیم از 25 کشور جهان حضور دارند که آمریکا با 6 تیم، انگلیس با 3 تیم، استرالیا با 5 تیم، ژاپن با 5 تیم، هلند با 3 تیم، ترکیه با 3 تیم، آفریقای جنوبی با 2 تیم و کشورهای ایران، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، آلمان، هنگ کنگ، مجارستان، هند، اندونزی، مالزی، لهستان، سنگاپور، سوئد، تایلند و امارات متحده عربی هر کدام با یک تیم در این رقابتها شرکت می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو