فونیکسریمکسبهتام

تلفاتی که پایین نمی‌آیند

جاده‌ها همچنان بزرگ‌ترین قاتل مسافران

عصر خودرو- راساس گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی از آمار تلفات جاده‌ای در شش ماهه نخست امسال همچنان چند هزار ایرانی نامشان در فهرست کسانی است که در راه‌های مختلف کشور کشته شده‌اند. آماری که هر چند روند نزولی خود را ادامه داده، اما همچنان بزرگ‌ترین معضل در عرصه حمل‌ونقل ایران است.

جاده‌ها همچنان بزرگ‌ترین قاتل مسافران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، براساس آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها پس از بررسی آمار تلفات جاده‌ای رقم کشته‌ شده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی 2.3 درصدی داشته است.

    این رقم هر چند مانند آمارهای 10 سال گذشته همچنان روندی نزولی پیدا کرده، اما به شدت با استانداردهای جهانی فاصله دارد. تنها در طول شش ماه از سال 1394، هفت هزار و 289 ایرانی در جاده‌های کشور کشته شده‌اند که این رقم با سقوط بیش از 20 هواپیمای مسافرتی با ظرفیت مسافری بیش از 300 نفر برابری می‌کند.

    این آمار در حالی به قوت خود باقی‌ است که در طول ماه‌های گذشته وزارت راه و شهرسازی خبر از برنامه‌ریزی‌های جدید نظارتی به منظور کنترل تخلفات و پس از آن کاهش تلفات جاده‌ای داشته است. رقمی که به نظر می‌رسد به این راحتی پایین نخواهد آمد و در پایان سال نیز باز هم به بیش از 10 هزار کشته می‌رسد.

    آمارهای جزیی وزارت راه و شهرسازی اما نشان می‌دهد در زمینه‌ی کاهش تلفات راه‌های روستایی موثرترین حرکت را داشتند. براساس این آمار در جاده‌های برون‌شهری کشور 4754 مسافر کشته شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی 1.6 درصدی را نشان می‌دهد.

    در جاده‌های درون شهری نیز آمار کشته‌ها از 2000 نفر سال 1393 به 1959 کشته در سال جاری رسیده که کاهشی 2.1 درصدی را نشان می‌دهد.

    در این بین جاده‌های روستایی موفق شده‌اند با کاهشی نزدیک به 12 درصدی در آمار تلفات از 627 کشته در سال گذشته به 552 تلفات در سال جاری برسند.

    هر چند در تمام شاخص‌های اندازه‌گیری تلفات جاده‌ای روند کاهشی ادامه داشته است، اما کشته شدن بیش از 7000 ایرانی در طول مدت شش ماه به خوبی نشان می‌دهد جاده‌های ایران هنوز بوی مرگ می‌دهند و تلفات قصد پایین رفتن ندارند و شاید بالابردن اهرم‌های نظارتی وزارت راه و شهرسازی بتواند بخشی از آن را کنترل کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو