فونیکسریمکسبهتام

همدان آماده فصل سرما می‌شود

تجهیزات راهداری در حالت آماده‌باش

عصر خودرو- شهرستان همدان با شروع فصل سرما آماده مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی های پاییزی و زمستانی می شود به طوریکه ماشین آلات و تجهیزات راهداری در حالت آماده باش قرار گرفته است.

تجهیزات راهداری در حالت آماده‌باش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی تعالی فرماندار همدان ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان به ماه محرم اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از علما و فقهای بزرگ سال ها عبادت کرده اند اما در پایان عمر می گویند که امیدی به عبادت ها نداریم به جز اشکی که برای حضرت سید الشهدا ریخته ایم، اظهار داشت: این مسئله عظمت عزاداری برای سید الشهدا را نشان می دهد.

    وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می فرماید «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است»، به شهادت سردار همدانی اشاره کرد و افزود: دشمنان در روزهای اخیر در خصوص سردار همدانی تحلیل های بسیاری ارائه دادند و زمانی که به این تحلیل ها گوش می دهیم متوجه می شویم این سردار بزرگ چه خدماتی انجام داده است.

    باید در شرایط بحرانی آمادگی داشته باشیم و در عمل غافلگیر نشویم

    تعالی با بیان اینکه باید در شرایط بحرانی آمادگی داشته باشیم و در عمل غافلگیر نشویم، بیان کرد: 700 کیلومتر معابر شهری و دو هزار کیلومتر معابر جاده ای در شهرستان همدان وجود دارد که در شرایط بحرانی زمستان برای تسهیل تردد نیاز به مدیریت دارند.

    وی با بیان اینکه دستگاه های ذی ربط باید پیش بینی های لازم را در شرایط بحرانی داشته باشند، بیان کرد: برخی از دستگاه های تامین کننده انرژی مانند برق، گاز و نفت شرایط خاصی دارند و باید بیشتر دقت نظر داشته باشند و هماهنگی های بین بخشی این چند دستگاه باید بیشتر باشد.

    فرماندار همدان با بیان اینکه هواشناسی باید یک هفته قبل پیش بینی ها را ارائه دهد تا در اسرع وقت کمیته بحران را تشکیل دهیم و در زمان بحران غافلگیر نشویم، عنوان کرد: آب گرفتگی معابر در زمان بارندگی یکی از مشکلات است که در اطراف آرامگاه بوعلی بیشتر شاهد آن هستیم.

    دریچه های ناهمسان سطح خیابان ها در زمان برف روبی موجب صدمه زدن به تیغه ماشین های برف روب می شود

    علی تعالی با بیان اینکه همسان سازی دریچه های دستگاه های خدمات رسان باید در دستور کار قرار گیرد و در این خصوص برای رفع مشکل نامه ای به دستگاه ها ارسال شود، عنوان کرد: دریچه های ناهمسان سطح خیابان ها در زمان برف روبی موجب صدمه زدن به تیغه ماشین های برف روب می شود.

    وی با بیان اینکه سال گذشته استفاده از ماسه نشسته موجب اعتراضاتی شد اما امسال ماسه شسته شده برای یخ زدایی معابر استفاده خواهد شد، عنوان کرد: برای بازگشایی مسیرهای روستایی باید راه و شهرسازی همان فرمولی که سال گذشته با دهیاری ها برای پاکسازی معابر داشته را انجام دهد.

    فرماندار همدان با بیان اینکه نباید از معابر روستایی غافل ماند، بیان کرد: طرح زمستانی پلیس راه در راه و شهرسازی آماده است و هلال احمر باید وضعیت اسکان برای نقاط مختلف را در زمان بحران در نظر گیرد.

    تعالی با بیان اینکه مرکز بهداشت باید برای امراض فصول سرد پیش بینی های لازم را داشته باشد، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین سوخت صنایع کوچک و بزرگ و تامین کالا های ضروری در فصل سرما آمادگی های لازم را داشته باشد.

    رئیس راه و شهر سازی شهرستان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه راه و شهرسازی آمادگی لازم برای مقابله با سرما و زمستان را دارد، اظهار داشت: جلسات مختلفی برگزار و هماهنگی های لازم انجام شده است.

    تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری در دستور کار قرار دارد

    رسول ابراهیم خانی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: دو دستگاه آب نمک پاش با اعتبار دو میلیارد تومان خریداری شده که حوزه بخش مرکزی همدان را پوشش خواهد داد.

    وی با بیان اینکه ماسه و نمک مورد نیاز تهیه شده است، عنوان کرد: تعمیرات پل های بزرگ نیز در حال انجام است و دو نقطه کولاک گیر نیز حذف شده اند.

    رئیس راه و شهرسازی شهرستان همدان با بیان اینکه لایروبی و زه کشی پل ها انجام شده است، ادامه داد: امسال از بخشداران درخواست شده همکاری بیشتری درخصوص برفروبی جاده های روستایی داشته باشند.

    ابراهیم خانی با بیان اینکه اداره راه آمادگی دارد تا تراکتور دهیاری ها را به تیغه و تجهیزات مجهز کند، عنوان کرد: این کار به پاکسازی راه روستایی کمک می کند.

    رئیس پلیس راه شهرستان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه پلیس راهور و پلیس راه مانند سال های گذشته طرح های زمستانی را با قوت به کمک نیروهای خود، تمام امکانات و تجهیزات آغاز خواهد کرد، اظهار داشت: توجه بیشتر به مسیر ها و جاده های حادثه خیز مدنظر است و در شهر همدان بلوار ارتش و بلوار بهشت از حادثه خیزترین مسیر ها هستند.

    علیرضا عشایری با اشاره به اینکه افرادی که اقدام به نمک پاشی در معابر می کنند آموزش لازم را ندیده اند و نمونه را به صورت گوله ای می گذارند که در یخ زدایی بی تاثیر است، ادامه داد: نمک پاشی قبل و بعد از سرعتکاه ها نیاز است و باید به آن توجه شود.

    وی با بیان اینکه در ساعات اوج سرما نیاز به نمک پاشی بیشتر است، افزود: بیشترین مشکل در نزدیکی نیروگاه مفتح است که یخ زدگی کمتر دیده می شود اما می تواند موجب واژگونی شدید خودروهای عبوری شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو