فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان :

خودرو ارزان نمی شود

عصر خودرو : دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه رکود اقتصادی در این صنعت هم تاثیرگذاشته است ، گفت :‌ البته بعید است قیمت خودرو کاهش یابد و اگر عده ای می خواهند قیمتها کاهش یابد باید برای کاهش هزینه تمام شده تولید هم برنامه ریزی کنند.

خودرو ارزان نمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، ساسان قربانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : باتوجه به اینکه وضع اقتصادی کشور مطلوب نیست، گفت : رکود بازار خودرو ناشی از کاهش قدرت خرید است که در سفارش تولید قطعه سازی هم تاثیر منفی گذاشته است ،وی اظهار داشت : قطعه سازان همچنین با کاهش نقدینگی روبرو هستند و طلب قطعه سازان هم به موقع پرداخت نمی شود.

    قربانی گفت :‌ به همین دلیل قطعه سازان مجبور شدند بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند و انتظار داریم دولت از صنعت خودروسازی و قطعه سازی که پیوندهای پسین و پیشین زیادی دارد ، حمایت کند.

    دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت : در سال 2008 هم که اقتصاد غرب دچار رکود شد ،دولت ها از صنعت خودرو با تامین نقدینگی و ارائه بسته های مالی حمایت کردند.

    وی افزود : برای ایجاد تقاضا در بازار خودرو و رهایی از رکود خرید این محصولات باید تسهیلات خریدار به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا مردم بتوانند متناسب با شرایط مالی و اقتصادی خود خودرو تهیه کنند.

    قربانی اظهار داشت البته باید نرخ سود بانکی هم کاهش یابد و از خودروسازان هم انتظار می رود فعالیتهای پایه ای و بنیادی را برای توسعه محصول انجام دهند که البته زمان بر است.

    قربانی اظهار داشت: صنعت خودروسازی با صنایع فولاد و همچنین صنایع پتروشیمی و فلزی ، ارتباطات گسترده ای دارد.

    وی گفت:‌ راهبرد صنعت خودروسازی کشور باید ساماندهی هزینه ها و قیمت های تمام شده و همچنین توسعه محصول همزمان با ارتقای کیفیت و تولید رقابتی باشد و از لحاظ آمار تولید و بازار مصرف باید منطقه ای و جهانی فکر کنیم.

    وی درباره اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت هم گفت: با شرایط فعلی و عوامل موثر در هزینه تمام شده بعید است قیمت تمام شده کاهش یابد و به همین خاطر نمی توانیم قیمت ها را برای مصرف کنندگان کاهش دهیم اما دولت و خودروسازان می توانند بسته های حمایتی غیرقیمتی مانند تسهیلات خریدار و همچنین فروش اقساطی و دیگر خدمات ارائه کنند تا بازار خودرو از رکود خارج شود .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۱۵ ساعت پیش
        آرشیو