فونیکسریمکسبهتام

در جلسه امروز شورای رقابت با مدیران عامل خودروساز

مجوز افزایش قیمت خودرو صادر نشد

عصر خودرو- رئیس شورای رقابت گفت: به دلیل قانع نشدن اعضای شورای رقابت از دلایل خودروسازان، مجوز افزایش قیمت خودرو صادر نشد.

مجوز افزایش قیمت خودرو صادر نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، رضا شیوا با بیان این مطلب گفت: در جلسه امروز مشکلات اخیر صنعت خودرو با حضور مدیران عامل خودروساز بررسی شد که خودروسازان به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه تولید و همچنین نرخ ارز خواستار افزایش قیمت ها بودند.
    وی ادامه داد: از آن جا که تغییر قیمت ها برای شورای رقابت واضح نبود قرار شد استعلام های لازم از بانک مرکزی انجام شود بر این اساس مجوز افزایش قیمت ها صادر نشد.
    رئیس شورای رقابت یادآور شد: خودروسازان از سال گذشته ملزم به افزایش 5 درصدی تولید و همچنین حذف حاشیه بازار بودند ضمن ان که توزیع خودرو باید به گونه ای انجام می شد که به دست مصرف کننده واقعی برسد که در چند هفته گذشته این وضعیت به هم خورده و خدشه دار شود که خودروسازان در این جلسه توضیح هایی ارایه کردند که برخی از اعضا قانع نشدند.
    در همین حال عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: در جلسه امروز شورای رقابت، بازار خودرو، قیمت خودرو، مسایل و مشکلات خودروسازان، معضلات موجود در تولید و فروش خودرو مورد بررسی قرار گرفت اما مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو باز هم صادر نشد.
    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، ولی ملکی دلایل کاهش تولید و افزایش حاشیه قیمت‌ها در بازار را از جمله مواردی اعلام کرد که در جلسه امروز شورای رقابت بررسی شد و افزود:  مقرر شد این شورا طی نامه‌ای از بانک مرکزی درخواست کند که تورم بخشی در 5ماه نخست امسال در صنعت خودرو را محاسبه و اعلام کند.
    وی ادامه داد: آنچه بانک مرکزی اعلام خواهد کرد شورای رقابت با فرمولی خاص، در مورد قیمت خودرو تصمیم خواهد گرفت.
    ملکی یادآور شد: به گفته خودروسازان 70هزار خودرو در خودروسازی‌ها وجود دارد که بخشی از آن به دلیل نقص قطعه به بازار عرضه نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط