فونیکسریمکسبهتام

جلسه توجیهی "خیمه های حسینی" در مترو برگزار شد

عصر خودرو- امسال در ماه محرم ۸۰ کارشناس مذهبی در ۴۰ ایستگاه مترو مستقر شده و به سوالات دینی مردم پاسخ می دهند.

جلسه توجیهی "خیمه های حسینی" در مترو برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،جلسه توجیهی طرح خیمه‌های حسینی با حضور محسن نایبی مدیرعامل و محمد صائبی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران به همراه جمعی از طلاب در شرکت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

    در این جلسه مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین طرح‌هایی در مترو جامعه عمل پوشاندن به گوشه‌ای از منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی و ایرانی است ،افزود: مراجع عظام تقلید از برگزاری چنین طرح‌هایی توسط طلاب در پایتخت‌ام القرای جهان اسلام اعلام رضایت کردند و این موضوع وظیفه ما را در برگزاری هرچه بهتر طرح‌های فرهنگی دوچندان می‌کند.

    نایبی با اشاره به اینکه تردد میلیونی مردم در مترو تهران ظرفیت خوبی را برای تبلیغ دین در اختیار ما قرار داده است ،گفت: در روزگاری زندگی می‌کنیم که فرهنگ غرب در تمام امورات زندگی مردم وارد شده است. در چنین فضایی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن، وظیفه ما دوچندان می‌شود.

    وی ادامه داد: دشمن در تلاش است که ارتباط دینی بین مردم و روحانیون را قطع کند، به طوریکه بعضا جوانان امروز ارتباط ضعیفی با دین و دین مداری دارند فلذا این یکی از اهداف شوم دشمن است که بایستی با اقدامات شایسته فرهنگی از این موضوع جلوگیری کرد.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: هم اکنون از فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته ‌‌نهایت استفاده را درجهت ترویج دین و شعائر اسلامی بکنید.

    نایبی در بخش دیگری از سخنان خود به الگوگیری از مترو تهران در بحث‌های فنی توسط شهرهایی که دارای مترو هستند اشاره کرد و افزود: معتقدیم شرکت بهره برداری مترو تهران با مجموع فعالیتهای فرهنگی که انجام می‌دهد در این زمینه نیز الگوی شرکت‌های حمل و نقلی ریلی درون شهری خواهد بود.

    وی با بیان اینکه از هرگونه پیشنهاد در خصوص نامگذاری طرح‌های فرهنگی در مترو استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان عنوان نسیم بهشت و برای ماه محرم خیمه حسینی و ایام فاطمیه نیز خیمه فاطمی را انتخاب کردیم و سعی داشتیم تا مردم ارتباط خوبی با این عناوین برقرار کنند.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: در عین حالی که طلاب وظیفه تبلیغ دین را دارند بایستی در خدماتی که به مردم ارایه می‌کنند، بیشتر جوانان را مدنظر قرار دهند.

    در ابتدای این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن ارایه گزارشی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی مترو درمناسبت‌های مذهبی اظهار داشت: طرح خیمه حسینی در سال 91 با 15 ایستگاه و15 کار‌شناس پایه گذاری شد و امسال 40 ایستگاه و 80 کار‌شناس در مدت 30 روز در ماه محرم به سوالات شرعی و شبهات دینی مردم پاسخگو خواهند داد و امیدواریم که امسال طرح خیمه‌های حسینی پربار‌تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

    صائبی در ادامه افزود: طبق نتایج نظرسنجی در خصوص طرح‌های فرهنگی برگزار شده در سطح مترو مردم رضایت خیلی خوب از این موضوع داشتند و لذا می‌طلبد تلاش‌های خود را دو چندان کنیم.

    وی با بیان اینکه امسال کتابی در زمینه احکام شرعی تهیه شده و به مسافران هدیه داده خواهد شد، اظهار داشت: در ابتدای برگزاری این طرح‌ها، مردم استقبال خوبی نداشتند اما هم اکنون مسافران از مبادی گوناگون خواستار اجرای طرحهای مناسبتی به ویژه در ایام محرم هستند.

    همچنین در این جلسه حجت الالسلام کسایی‌زاده مجری طرح خیمه حسینی با بیان اینکه مترو وی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی شده است، گفت: حضور طلاب در ایستگاه‌های مترو برای مردم نشانگر آغاز مناسبت‌هایی از جمله رمضان، محرم و ایام فاطمیه است.

    وی خاطرنشان کرد: در طول برگزاری طرح‌های مناسبتی در مترو بیش از 20 هزار سوال توسط طلاب مکتوب شده و پنج برابر آن مکتوب نشده که در مجموع می‌توان گفت بیش از 100 هزار سوال مردم توسط طلاب پاسخ داده شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو