فونیکسریمکسبهتام

نوزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز (۴)

آذهایتکس با وام ۳۰۰ میلیون تومانی به تبریز می‌آید

عصر خودرو: شرکت آذهایتکس، نماینده انحصاری برندهای MAZ و MAZ-MAN در ایران، با حضور در طرح جایگزینی خودروهای تجاری، موقعیت مناسبی را برای مالکین خودروهای فرسوده فراهم کرده است تا با بهره‌گیری از وام ۳۰۰ میلیون تومانی، نسبت به نوسازی خودروهای فرسوده خود اقدام کنند.

آذهایتکس با وام ۳۰۰ میلیون تومانی به تبریز می‌آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    اسمعیل اکبرپور پایدار، مدیرعامل آذهایتکس در گفتگو با "خودرو امروز" با اشاره به برقراری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت:"در قراردادی که با سازمان راهداری برای طرح جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده منعقد کرده‌ایم، مالکین خودروهای تجاری فرسوده می‌توانند با اسقاط خودروهای فرسوده خود و خرید خودروهای آذهایتکس، از وام 300 میلیون تومانی برای نوسازی ناوگان برخوردار شوند. خودروهای آذهایتکس به دلیل آنکه خودروهای اروپایی هستند این سقف وام را دارند و این موقعیت مناسبی برای مالکین خودروهای فرسوده است تا با شرایط مناسب نسبت به نوسازی خودروهای خود اقدام کنند."

    رکود بازار خودروهای تجاری امری بود که پایدار پیش از این و در گفتگویی که در جریان نمایشگاه خودرو مشهد با وی داشتیم بر آن تاکید داشت. وی در زمینه وضعیت فعلی حاکم بر بازار خودروهای تجاری گفت:"وضعیت بازار خودروهای تجاری اندکی بهتر از قبل شده است. البته این مسئله به معنای آن نیست که بازار رونق گرفته است اما اندکی از وضعیت رکودی که پیش از این شاهد آن بودیم فاصله گرفته است. البته شرکت‌ها هنوز ظرفیت‌های خالی زیادی دارند و تنها با بخشی از ظرفیت‌های تولیدی خود کار می‌کنند که این موضوع به تولیدکنندگان فشار می‌آورد."

    پایدار در زمینه دلایل رکود در بازار خودروهای تجاری گفت:"بازار خودروهای تجاری به‌طور کامل متفاوت از بازار خودروهای سواری است و به همین دلیل دلایل رکود در آن نیز کاملا متفاوت از دلایلی است که در زمینه رکود در بازار خودروهای سواری می‌شنویم. خودروهای تجاری خودروهایی هستند که مالکینشان از طریق آن‌ها امرارمعاش می‌کنند و برخلاف خودروهای سواری که بیشتر وسیله‌ای برای تفریح است و ممکن است اولویت خرید خانواده‌ها نباشد، بازار خودروهای تجاری به‌شدت وابسته به وضعیت بازار حمل‌ونقل است."

    وی افزود:"در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل بازار خودروهای تجاری، رکودی است که در بخش حمل‌ونقل داخلی و ترانزیت شاهد آن هستیم و به همین دلیل هم خریداران خودروهای تجاری با توجه به شرایط بازار امکان خرید این خودروها را ندارند. رونق این بازار به‌طور کامل بسته به رونق بازار حمل‌ونقل است. البته وضعیت شرکت‌هایی که محصولات اروپایی عرضه می‌کنند بهتر از سایرین است چون مشتریان با توجه به قیمت بالایی که برای خرید خودروهای تجاری می‌پردازند اهمیت بالایی به کیفیت خودروها می‌دهند و به همین دلیل خودروهای اروپایی را ترجیح می‌دهند."

    وی در زمینه بازار خودروهای تجاری در منطقه آذربایجان و شهر تبریز گفت:"منطقه آذربایجان یکی از قطب‌های تولید خودروهای تجاری در کشور است و عملا نیازهای تمام کشور را تامین می‌کند اما منطقه آذربایجان نیز بازار بسیار خوبی برای خودروهای تجاری است. آذربایجان به دلیل آنکه مرزهای مشترک زیادی با کشورهای اطراف دارد، در زمینه ترانزیت بسیار فعال است و به همین دلیل خریداران خودروهای تجاری در این منطقه بیشتر به دلیل ترانزیت خودروها را خریداری می‌کنند."
    وی در زمینه استقبال از عرضه محصولات جدید آذهایتکس گفت:"ما پیش از این کمپرسی و نفت‌کش جدید خود را با موتور 440 اسب بخاری به بازار عرضه کرده‌ایم که بسیار مورد استقبال بازار قرار گرفت. نفت‌کش‌های ما مورد تایید وزارت نفت است و با تسهیلات در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد. تقاضا برای این بخش بسیار بالا است و ما برای پاسخ به آن‌ها تلاش می‌کنیم تقاضاها را مدیریت کنیم. خودرو کمپرسی ما هم‌اکنون قویی‌ترین کمپرسی بازار است و استقبال بسیار خوبی از آن شده است."

    پایدار با اشاره به برنامه‌های آذهایتکس در آینده گفت:"تا پیش از پایان سال، مدل شش چرخ 19 تنی را با موتور 256 اسب بخاری به بازار عرضه می‌کنیم. این خودرو برای کاربردی‌های آتش‌نشانی، حمل زباله، کمپرسی و ... مناسب است و تا پیش از پایان سال به بازار عرضه خواهد شد."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو