فونیکسریمکسبهتام

نظر صریح جانشین ناجا درباره طرح ترافیک جدید تحت عنوان LEZ

عصر خودرو : جانشین فرمانده انتظامی توضیحاتی را درباره یکسان‌سازی پلاک خودروها ارائه داد و در اظهارنظری صریح درباره طرح LEZ تاکید کرد: طرح‌های پی در پی و مطالعه نشده که در آن حقوق مردم نقض شود نباید مورد اجرا قرار گیرد و نظم مردم را برهم ریزد.

نظر صریح جانشین ناجا درباره طرح ترافیک جدید تحت عنوان LEZ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، سردار اسکندر مومنی در حاشیه دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس‌راه و با حضور در جمع خبرنگاران به راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا اشاره کرد و افزود: این قراردگاه برای ارتقای کارکنان و فرماندهان پلیس‌های تخصصی راه اندازی شده و امروز نیز دوره آموزشی چهار روزه آن برای فرماندهان پلیس راه برگزار شد تا طی آن فرماندهان آخرین یافته‌ها و مهارت‌های لازم در حوزه خود را کسب کنند.

    لزوم حضور یک همیار پلیس در دسته‌جات
    مومنی در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات پلیس برای دهه اول محرم اظهار کرد: در دهه اول محرم در حوزه انتظامی و ترافیکی پلیس تمهیداتی را در سراسر کشور پیش بینی کرده است.

    وی با اشاره به جلساتی که پلیس با هیئت‌ها و تکایا داشته است، خاطر نشان کرد: در این جلسات ضمن ارائه آموزش‌های لازم به مسئولان هیئت‌ها از آنان خواسته شده تا در دسته جات همواره یک نفر به عنوان همیار و رابط پلیس حضور داشته باشد.

    مومنی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های پلیس افتخاری در ناجا نیز اشاره کرد و افزود: پلیس افتخاری یکی از رویکردهای جدیدی بود که در ناجا راه اندازی شد. خوشبختانه پس از آنکه به تصویب رسید تا کنون 20 هزار نفر برای فعالیت در این پلیس ساماندهی شده‌اند.

    به گفته جانشین فرمانده ناجا، پلیس افتخاری از رویکردهای پلیس در تامین امنیت محله محور است و تا کنون تقاضای زیادی برای پیوستن به این پلیس وجود داشته است.

    خودروهای دارای پلاک‌های غیر مصوب ملی اجازه تردد پیدا نخواهند کرد
    مومنی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره سرانجام یکسان سازی پلاک خودروها و اجرای آن در میان نیروهای مسلح نیز اظهار کرد: پلاک خودروها باید یکسان سازی و تمامی خودروها دارای پلاک ملی شوند. این طرح از سالها پیش آغاز شده و از حدود سه سال پیش خودروهای نیروی انتظامی تعویض و به پلاک ملی تبدیل شد.

    مومنی ادامه داد: یکسان سازی پلاک‌های نظامی نیز در ستاد کل نیروهای مسلح تصویب و مراحل نهایی ابلاغ را طی می‌کند و پس از آن کلیه خودروها باید دارای پلاک ملی بوده و تردد خودروهای دارای پلاک غیرمصوب ممنوع بوده و این خودروها اجازه تردد نخواهند داشت.

    به گفته مومنی طرح یکسان سازی پلاک خودروهای نظامی به امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز رسیده است.

    آمادگی پلیس برای اعزام کارشناسان تشخیص هویت به عربستان
    مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشنهادی که پلیس ایران برای تامین امنیت زائران بیت الله الحرام مطرح کرده است، افزود:‌ ما این پیشنهاد را هم مستقیما مطرح کرده و هم از طریق اینترپل پیگیر آن هستیم، ضمن اینکه در مورد شناسایی و تشخیص هویت جانباختگان نیز اعلام آمادگی کرده و پلیس تشخیص هویت ما نیز به این موضوع وارد شده است.

    مومنی افزود: همچنین اعلام آمادگی کردیم تا در صورت فراهم شدن زمینه‌ها، کارشناسان پلیس تشخیص هویت به عربستان رفته و نسبت به شناسایی مفقودان و افرادی که ممکن است در این کشور دفن شده باشند اقدام کند.

    پاسخ صریح درباره LEZ
    به گزارش ایسنا جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اجرای طرح LEZ و نظر پلیس در این خصوص تصریح کرد:‌ قطعا هر طرح جدید الزاماتی دارد که اولویت آن رعایت حقوق مردم است. لذا معتقدیم طرح‌های پی در پی و مطالعه نشده که در آن حقوق مردم نقض شود، نباید نظم مردم را بهم بزند.
    مومنی درباره انتشار فیلمی که گفته می‌شود مربوط به دستگیری یک عروس از سوی گشت ارشاد بوده است، نیز اظهار کرد:‌ این موضوع در حلا بررسی است و به زودی سخنگوی ناجا توضیحات کاملی در این خصوص ارائه خواهند کرد.

    جانشین فرمانده ناجا درباره اینکه آیا تا کنون به دلیل اعمال تخلف رانندگی جریمه شده یا خیر نیز گفت: در سالهای خیر دور و پیش از آنکه مسئولیتی در پلیس راهنمایی و رانندگی بر عهده بگیرم یکبار به دلیل همراه نداشتن گواهینامه جریمه شدم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو