فونیکسریمکسبهتام

نبود مهارت مهار باردر خودروهای سنگین سبب حوادث رانندگی می شود

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: نبود آموزش کافی و بی دقتی در نحوه مهار بار در خودروهای سنگین زمینه ساز سوانح جبران ناپذیری رانندگی است.

نبود مهارت مهار باردر خودروهای سنگین سبب حوادث رانندگی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین غلامی  افزود: روز گذشته در یکی از زیرگذرهای حاشیه اصفهان (عاشق اصفهانی) بدلیل مهار نامناسب بار سنگ بر روی یک دستگاه تریلی، قطعه سنگ بزرگی به سطح خیابان سقوط کرد و تا ساعتها سبب مسدود شدن این مسیر شد.
    وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مسیر فوق به علت تکمیل نشدن کمربندی شرق اصفهان با وجود تردد بسیار خودروهای سبک و موتورسیکلت ها، محور تردد خودروهای سنگین بسیاری است که چاره ای جز تردد در این مسیر ندارند.
    وی یادآوری کرد: از سوی دیگر تردد بناچار خودروهای سنگین در محدوده های شهری علاوه بر خطر تصادفات و سوانح موجب آسیب رساندن به زیرساختهای شهری و آسفالت خیابانها نیز می شود.
    وی افزود : یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی، نداشتن مهارت مناسب رانندگان و متصدیان حوزه حمل و نقل در حمل بار و مسافر و آشنایی نداشتن آنها با قوانین و ضوابط مرتبط است.
    وی اظهار کرد: راه حل مناسب برای مقابله با این مشکل، آموزش مهارت ها و قوانین در این زمینه از سوی کارشناسان اداره کل حمل و نقل و پایانه ها به رانندگان ماشین های سنگین است که تاکنون کمابیش دوره هایی در این زمینه برگزار شده ولی بدلیل اهمیت حفظ جان و سلامت راننده، اشخاص دیگر(مانند مسافرین و عابران) و افزایش ایمنی و راحتی عبور و مرور نیاز است به این حوزه آموزشی بیشتر توجه شود.
    سرهنگ غلامی همچنین در پاسخ به وضعیت فلکه استقلال (دانشگاه صنعتی) نیز گفت: با توجه به اینکه این میدان نیز بدلیل تقاطع شاه راهی شمال و جنوب و شرق و غرب یکی از مسیرهای پر تردد و خطر ساز اصفهان بود به همت شهرداری طرح تقاطع غیرهمسطح این مسیر آغاز شده است.
    وی خاطرنشان کرد: بنا به اعلام مسوولان شهری اصفهان این طرح تا قبل از ایام عید نوروز امسال به بهره برداری می رسد و تا آن زمان هم ماموران پلیس راهور برای تسریع در تردد خودروها، بصورت دایم در این مسیر مستقر هستند.
    سرهنگ غلامی افزود: کمربندی شرق اصفهان در مسیر آزاد راه اصفهان، تهران قرار دارد که تاکنون زیرسازی برخی نقاط آن صورت گرفته ولی کار احداث پل ها و آسفالت این مسیر هنوز انجام نشده است.
    استان اصفهان در مسیر تردد 9 استان کشور قرار گرفته و دارای 25 هزار کیلومتر راه همسنگ و 11هزار کیلومتر راه غیر همسنگ است.
    هر هفته حدود سه میلیون وسیله نقیله در راه های مواصلاتی استان اصفهان تردد می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط