فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران:

کودکان در ۸۰ درصد حوادث ترافیکی قربانی می‌شوند

عصر خودرو- رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: کودکان در ۸۰ درصد حوادث ترافیکی قربانی می‌شوند.

کودکان در ۸۰ درصد حوادث ترافیکی قربانی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محسن سرخو در جریان یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران و هنگام بررسی لایحه آیین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک اظهار کرد: در شرایطی که برخی، کودکانِ خود را به کمر می‌بندند و به تکدی‌گری در سطح شهر تهران مشغول هستند نمی‌توانیم ادعا کنیم که تهران شهر دوستدار کودک است.

    وی در ادامه به بیان پیشنهادات اصلاحی خود درباره آیین‌نامه اجرایی مذکور پرداخت و گفت: در این آیین‌نامه پیش‌بینی کارت بلیط رایگان برای کودکان زیر 12 سال صورت گرفته است به نظر می‌رسد این موضوع باید در بخش منابع و مصارف مورد بررسی قرار بگیرد و در این لایحه جای پرداختن به این مطلب با توجه به بار مالی آن نیست.

    سرخو همچنین پیشنهد داد: کمیته یا کارگروه مشترکی متشکل از وزارت کشور، استانداری، فرمانداری، وزارت‌ آموزش و پرورش و ناجا برای بررسی برنامه‌های مشترک به منظور تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک تشکیل شود و تعامل دستگاه‌های دیگر خارج از شهرداری تهران ذیل این کمیته سامان یابد.

    احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز درباره لایحه مذکور گفت: هر یک از کمیسیون‌های شورای شهر تهران باید یک نماینده در کارگروه شهر دوستدار کودک داشته باشند.

    وی با بیان اینکه شورای شهر باید رأسا استراتژی حقوق کودک در همه شهر را دنبال کند اظهار کرد: از سوی دیگر هیچ برنامه بلندمدتی برای تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک پیش‌بینی نشده و در مصوبه اصلی تنها به برنامه‌های کوتاه و میان مدت اشاره شده است.

    به گزارش تسنیم، معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز هنگام بررسی این لایحه یادآور شد: مصوبه شهر دوستدار کودک مربوط به 6 سال قبل بود و شهرداری مکلف شده بود ظرف مدت 2 ماه آیین‌نامه اجرایی آن را ارائه کند. این در حالیست که لایحه مذکور اخیرا توسط شهرداری ارائه شده و تاخیر چشم‌گیری رخ داده است.

    وی خواستار پیش‌بینی یک جدول زمان‌بندی روشن برای اجرای مفاد مصوبه شهر دوستدار کودک شد و گفت: اگر اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده است اما شاید تنها 10 درصد از اهداف پیش‌بینی شده در این مصوبه تاکنون محقق شده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد حوادث ترافیکی کودکان را قربانی می‌کند خاطر نشان کرد: باید در آیین‌نامه اجرایی مذکور تامین چراغ هوشمند و علائم راهنمایی و رانندگی به منظور ایمن‌سازی خیابان و پیاده‌روها پیش‌بینی شود.

    غلامرضا انصاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران بود که درباره این لایحه اظهارنظر کرد و گفت: با توجه به آسیب همگرایی کودکان با وسایل ارتباطات جمعی که کلیه رفتارهای نونهالان ما را تحت تاثیر خود قرار داده است انتظار می‌رود شهرداری تهران از ظرفیت‌های خود برای پرداختن به این مسئله جدی استفاده کند.

    وی پیشنهاد داد شهرداری کانون‌های ویژه‌ای برای فراهم کردن زمینه همزیستی کودکان با طبیعت و همینطور توسعه فعالیت‌های جمعی را فراهم آورد.

    در نهایت آیین‌نامه اجرایی مذکور به تصویب شورای شهر تهران رسید.

    در این جلسه همچنین به منظور فرا رسیدن روز جهانی کودک تنی چند از کودکان دعوتنامه خود را به صورت حضوری به هیئت رئیسه شورای شهر تقدیم کردند تا در جشن ویژه روز کودک شرکت کنند.

     لایحه دستورالعمل انضباطی بهره‌برداران از امکان، میادین و غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز در این جلسه به تصویب رسید.

    آنگونه که پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت توضیح داد این دستورالعمل در سال 85 در شورای شهر تهران مصوب شده بود و با توجه به مشکلاتی که شناسایی شد لایحه جدیدی در اسفند سال 93 توسط شهرداری تهیه شد.

    محسن سرخو نیز پیش از رای‌گیری درباره این لایحه یادآور شد: فرایند رسیدگی به لوایح و طرح‌ها باید سریع‌تر از روند کنونی باشد. لایحه واصله در اسفند سال 93 پس از یک گردش کاری طولانی هم‌اکنون به صحن رسیده است و این در حالیست که انتظار می‌رود لوایح در اولین فرصت ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

    در نهایت رای‌گیری درباره لایحه مذکور صورت گرفت و اعضای شورا به آن رای دادند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو