فونیکسریمکسبهتام

حسینی صدر تاکید کرد:

سوخت فسیلی، عامل ۹۵درصد آلودگی هوای پایتخت

عصر خودرو : سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه ۹۵ درصد از آلودگی هوا در پایتخت با مصرف سوخت های فسیلی در ارتباط است، گفت: تعطیلی معادن شن و ماسه تنها تعداد بسیاری از کارگران را بیکار می کند.

سوخت فسیلی، عامل ۹۵درصد آلودگی هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مؤید حسینی صدر  درخصوص ضرورت تعطیلی معادن شن و ماسه جنوب پایتخت برای کاهش آلودگی هوا، گفت: تجربه کشورهای اروپایی دیگر از جمله آلمان، نشان می‌دهد که در داخل بسیاری از شهرهای این کشور کارخانه مس قرار دارد که یک صنعت بسیار آلاینده است؛ همچنین کارخانه های هواپیماسازی و خودروسازی قرار دارد، بنابراین برای کاهش میزان آلودگی هوا، تعطیل شدن صنایع و معادن و یا جابه جایی آنها مهم نیست.

    نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی درتوضیح بیشتر، افزود: مهم این است که فیلتراسیون لازم برای جلوگیری از پخش گرد و غبار در هوا انجام شود، به عبارت بهتر باید دستگاه های مدرن دراین معادن نصب شود تا گرد و غبار تشکیل نشود، البته درحال حاضر کارخانه هایی مانند ایران خودرو و سایپا آلاینده بوده و گازهای یونیزه تولید می کنند؛ بنابراین بهتراست به جای دور کردن صنایع از شهراز ناظر قوی برای نظارت بر صنایع استفاده شود.

    حسینی صدر تاکید کرد: ممکن است که برخی معادن و صنایع شرایط  زیست محیطی را رعایت کرده و آلودگی ایجاد نکنند، بنابراین با جابه جایی صنایع و تعطیلی کارخانه جات تنها کارگران بسیاری بیکارشده و زمان بسیاری هدر می رود، ازاین رو بازهم باید به این نکته اشاره کرد که باید از روش و شیوه درست درصنایع استفاده کرد، تا از آلودگی های محیط زیست جلوگیری کرد.

    این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه وزارت بهداشت و یا سازمان محیط زیست می توانند ناظر بر عملکرد صنایع و معادن باشند، ادامه داد: یکی ازمهم ترین عوامل افزایش آلودگی هوای پایتخت درحال حاضر استفاده بالا از خودروهای شخصی و عمومی فرسوده به ویژه موتورسیکلت ها است، به بیان روشن تر 95 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به سوخت های فسیلی است.

    سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید براینکه تنها 5 درصد آلودگی هوا در پایتخت به فعالیت صنایع حاشیه ای نظیر معادن شن و ماسه مرتبط است، گفت: به طور حتم برای کاهش میزان آلودگی هوا باید مصرف سوخت خودروها کنترل شده و سیستم حمل و نقل عمومی تقویت شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط