فونیکسریمکسبهتام

آلوگی هوا«۱۱۰۵»

اول مهر تهران هوای سالم نداشت

عصر خودرو : بررسی هفتگی کیفیت هوای تهران و اطلاعات رسیده از ایستگاه ­­های سنجش آلودگی هوا نشان می دهد، تهران در فاصله روزهای ۲۸ شهریور تا ۳ مهر، در روز چهارشنبه با وضعیت ناسالم برای گروه های حساس مواجه بوده و در سایر روزهای هفته شرایط سالمی را سپری کرده است.

اول مهر تهران هوای سالم نداشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی این شرکت گفت: «بررسی میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 میکرون در ایستگاه­ های سنجش آلودگی هوای تهران و پارامترهای هواشناسی (سرعت و جهت باد، رطوبت نسبی و عمق میدان دید) در هفته گذشته حاکی از آن است که با وجود افزایش­ ترددهای شهری به دلیل بازگشایی مدارس در روزهای پایانی تابستان و همچنین شروع سال تحصیلی، کیفیت هوای تهران در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار داشته است». او ادامه داد: «با وجود افزایش تقاضا برای سفرهای درون شهری به علت بازگشایی مدارس، افزایش سفرهای برون شهری یکی از عوامل اصلی جهت تعدیل حجم ترافیک تهران در هفته گذشته بوده است».

    نادری افزود: «در شهریور ماه امسال عبور سامانه های بارشی از بخش ‌های مختلف کشور از جمله دامنه‌ های البرز موجب فراهم نمودن شرایط ناپایدار جوی، وزش تند بادهای لحظه ای و بارندگی در استان تهران شد. همچنین نفوذ یکی از قوی ترین سامانه‌های بارشی در تاریخ 25 تا 28 شهریور، بارندگی بی سابقه ای در تهران به وجود آورد که در روز شنبه بارش­ های پراکنده ناشی از این بارندگی، کاهش شدید غلظت آلاینده­ها و شاخص کیفیت هوای پایتخت را به دنبال داشته است».

    به گفته وی، با خروج این سامانه بارشی از استان تهران در روزهای بعد، شاهد استقرار جوی آرام و پایدار در این منطقه بوده ایم که وزش بادهای آرام (سرعت باد متغیر بین 0 تا 2 متر بر ثانیه) و به دنبال آن افزایش تدریجی غلظت آلاینده­ها را موجب شده است. وی افزود: «تداوم پایداری جوی و کاهش محسوس سرعت باد در اواخر روز سه ­شنبه و اوایل روز چهارشنبه منجر به تجمع و سکون آلاینده­ ها شد که افزایش بار ترافیک شروع سال تحصیلی جدید نیز این عامل را تشدید کرد. به گونه ­ای که شاخص کیفیت هوا در روز چهارشنبه به عدد 101 رسید و شرایط ناسالم برای گروه های حساس به وجود آورد و با کاهش جزئی عمق میدان دید (7000 متر) همراه بود». او در پایان گفت: «با توجه به مصادف شدن اولین روز بازگشایی مدارس با روز چهارشنبه قبل از تعطیلات، در روزهای پنجشنبه و جمعه از بار ترافیکی ترددهای شهری کاسته شد و دو روز پایانی هفته شاهد کیفیت هوای مطلوب در شهر تهران بوده ایم».

    اطلاعات غلظت آلاینده­ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو(https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو