فونیکسریمکسبهتام

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داد

چهار تخلفی که باعث توقیف موتورسیکلت می‌شود

عصر خودرو: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، تردد در معابر پیاده‌رو و مردم‌آزاری و حرکات نمایشی موجب هدایت موتورسیکلت به پارکینگ می‌شود.

چهار تخلفی که باعث توقیف موتورسیکلت می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ جهانگیر کریمی در نشست چهارمین کارگروه رسانه با عنوان «فرهنگ ترافیک و انضباط اجتماعی» با اشاره به سازوکار برخورد با متخلفان موتورسیکلت‌سوار اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در برخورد با موتورسیکلت‌سواران اخلاق‌مداری را رعایت کنیم و کلاس‌های توجیهی برای برخوردکنندگان بگذاریم.

    وی با اشاره طرح متوقف کردن رانندگان متخلف موتورسیکلت‌های سطح شهر اصفهان افزود: به دلیل چهار تخلف موتورسیکلت‌ها متوقف می‌شوند که این تخلفات عبارت‌اند از: 1-عدم استفاده از کلاه ایمنی 2-عبور از چراغ‌قرمز 3-تردد در معابر پیاده‌رو 4-مردم‌آزاری و حرکات نمایشی

    معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان مجری از اصحاب رسانه و فرهنگ درخواست کمک می‌کنیم تا معضلات و مشکلات نیروی انتظامی را به چالش بکشند تا بتوانیم ایرادات خود را برطرف نموده و شهر منظم‌تری داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: متأسفانه شاهد پرخاشگری بیش‌ از حد در جامعه هستیم که یکی از اولویت‌های ما در نیروی انتظامی آموزش کنترل خشم است و تکلیف رسانه‌ها در این‌گونه موضوعات این است که مشکلات مردم را به نمایندگی آنان از همه ارگان‌ها مطالبه گری کنند.

    کریمی ادامه داد: رسانه‌ها باید رئوس مطالبه گری را از سازمان‌ها دریافت کنند تا از این طریق بتوانند افکار عمومی مردم را با خود همراه کنند؛ در این صورت با همراه شدن افکار‌‌ عمومی جامعه می‌توان بسیار از مشکلات را برطرف کرد و در هر زمینه فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.

    وی اذعان داشت: رسانه‌ها باید به کمک ما بیایند تا مطالبه گری‌های حوزه فرهنگ مبتنی بر تحقیق و مطالعه را به گوش ما برسانند؛ برای مثال: چرا نباید قبل از اعطای گواهینامه به افراد از آن‌ها تست روحی و روانی گرفته شود؟ چرا تسهیل در ارائه گواهینامه به‌عنوان یک رویداد خوب تلقی می‌شود؟

    معاون نیروی انتظامی تأکید کرد: بحث ترافیک نمادی از زندگی یک جامعه است و می‌توان از رفتار ترافیکی افراد آن جامعه متوجه شد که چه روحیات و خلق‌‌و‌خویی دارند و انتقال این مطالبه گری فرهنگی نیز بر عهده رسانه‌های گروهی است.

    وی با اشاره به شیوه جریمه‌ها اضافه کرد: ما موظفیم تا بر اساس قوانین موجود در صورت بروز هرگونه تخلف جریمه‌ای را لحاظ کنیم که این قوانین و چگونگی اعمال جریمه‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسند؛ درمجموع 98 درصد از مردم بزه ناکرده هستند و تنها 2 درصد مرتکب جرم شده و بزهکار هستند.

    کریمی بیان داشت: در حوزه تخلفات، جریمه یک ضمانت اجرایی برای قانون است و این ضمانت برای شرایطی است که اگر جایی قانون رعایت نشد خلأ قانونی وجود نداشته باشد و بتوان عامل بازدارنده‌ای لحاظ کرد.

    وی خطاب به اصحاب رسانه و خبرنگاران استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده‌ای جلسه اتاق فکر با حضور اساتید دانشگاه و متخصصان امور مربوطه دارد که ازاین‌پس نتایج و دستاوردهای آن را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط