فونیکسریمکسبهتام

معرفی بزرگ‌ترین آزادراه‌ها برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی

عصر خودرو : معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: آزادراه‌ها مهم‌ترین کریدورهای ارتباطی با اروپا هستند که بزرگترین آنها برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی معرفی شدند.

معرفی بزرگ‌ترین آزادراه‌ها برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه چندین پروژه مهم آزادراهی در کشور وجود دارد که در حوزه‌های ملی و بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است گفت: با توجه به بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد مانند بحران سوریه و عراق ممکن است در حال حاضر برخی از سرمایه‌گذاران چندان از این پروژه‌ها استقبال نکنند.

    وی در ادامه افزود: برخی از پروژه‌های آزادراهی مهم‌ترین کریدورهای ارتباطی با اروپا هستند و در واقع برخی از پروژه‌ها از کنار دریا عبور می‌کنند.

    امینی اظهار داشت: آزادراه سیرجان به بندرعباس و آزادراه کنارگذر بندر شهید رجایی و لجستیک این بندر از مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه به شمار می‌رود.

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز به بازرگان که به سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی واگذار شده است، ‌گفت: مهم‌ترین پروژه در حوزه گردشگری و زیارتی مربوط به گرمسار به مشهد به طول 600 کیلومتر است که این آزادراه به ادامه پروژه حرم تا حرم متصل می‌شود.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آزادراه‌ها به لحاظ نگهداری و حفاظتی به بخش خصوصی واگذار شده و از حوزه حاکمیتی و دولتی خارج شده بسیار با اهمیت شده است.

    امینی خاطرنشان کرد: شبکه‌های اقتصادی و بخش‌های خصوصی به لحاظ با اهمیت بودن در این حوزه باید به صرفه‌جویی در مصرف انرژی که در این حوزه بسیار وجود دارد اهمیت دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط