فونیکسریمکسبهتام

ساخت هر مترو چند نفر را مشغول بکار می‌کند؟

عصر خودرو : معاون عمرانی راه آهن شهری تهران و حومه گفت:ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل مستقیم و ۱۶۵ هزار شغل غیر مستقیم با ساخت هر خط مترو ایجاد می‌شود. .

ساخت هر مترو چند نفر را مشغول بکار می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدمنتظری با اشاره به آخرین وضعیت مترو مهرآباد با بیان اینکه بیش از 85 درصد صنعت مترو ساخت داخل است ،گفت: در واقع 100 درصد تونل های مترو، 100 درصد ایستگاه ها، 80 درصد تجهیزات و 50 درصد قطارهای مترو ساخت داخل است. بر این اساس در ساخت هر خط مترو 16 هزار و 500 شغل مستقیم و 165 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می شود (در مجموع 181 هزار و 500 فرصت شغلی) در واقع می توان صنعت مترو سازی را فرصتی بی بدیل در راستای اشتغال زایی در کشور دانست.


    وی با اشاره به مترو مهرآباد عنوان کرد:در حال حاضر فعالیت ساخت تمامی تونل ها به پایان رسیده و بیش از نود درصد پروژه تکمیل شده است.

    وی افزود: تونل های این مترو ریل گذاری شده است و سه ایستگاه و یک ایستگاه تبدیلی آن نیز ساخته شده و تنها کار های نازک کاری ان در حال انجام است.

    نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران گفت: کمتراز 10 درصد کار باقی مانده است که تا چند ماه آینده این مترو به بهره برداری خواهد رسید.

    منتظری در پایان تاکید کرد: در مجموع چنانچه عزم ملی برای توسعه خطوط مترو در تهران و سایر کلان شهرهای کشور ایجاد شود ، ضمن رفع معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، می توانیم به سمت توسعه پایدار پیش برویم و سطح کیفیت زندگی در شهرهای کشور را ارتقا دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط