فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خبر داد؛

وقوع ۱۳۰۰ فقره تصادف و ۱۰۰ کشته در ۳ روز گذشته

عصر خودرو :جانشین رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور با اشاره به ثبت تخلف انحراف به چپ و سبقت ممنوع در محورهای هراز و چالوس گفت: درسه روز گذشته ۱۳۰۰ فقره تصادف روی داد که ۱۰۰ نفر در صحنه این تصادفات جان باختند .

وقوع ۱۳۰۰ فقره تصادف و ۱۰۰ کشته در ۳ روز گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سردار موسی امیری جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در بازدید از پلیس راه هم با اشاره به نقص سیستم‌های هوشمند در ثبت تخلفات گفت: یکی از ابزارهای موثر در کاهش تخلفات سیستم‌های هوشمند است و در حال حاضر 400 دوربین کنترل تخلفات در محورهای برون شهری فعال هستند و 5 هزار کیلومتر از محورها را پوشش می دهند.

    وی افزود: در درون شهرها نیز با توجه به ماده 3 قانون و همکاری شهرداری‌ها و نیروی انتظامی این سیستم‌های هوشمند نصب می‌شود و شرایط بیش از این بهبود خواهد یافت.

    امیری گفت : برنامه برای نصب 1800 دوربین جدید در 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور با مشارکت وزارت راه و کشاورزی، پلیس و راهداری داریم.

    وی ادامه داد : از سیستم‌های هوشمند برای ثبت هر تخلفی می‌توان استفاده کرد چنانچه در شهرها 5 تخلف سرعت غیرمجاز،عبور از چراغ قرمز، تردد در محل ممنوعه، تردد در محدوده طرح ترافیک و پارک خودرو در گذرگاه عابر پیاده توسط سیستم هوشمند ثبت می‌شود.

    جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: در جاده‌ها نیز عدول از سرعت مجاز، عدم پرداخت عوارض جاده‌ای و خدمت جدیدی به نام ثبت تخلف انحراف به چپ و سبقت ممنوع صورت می‌گیرد که دو مورد آخر در دو محور هراز و چالوس اجرایی شده است و در آینده بیشتر محورها از همین طریق کنترل می‌شود.

    وی نقش دوربین‌ها در ثبت تخلفات را 28 درصد از مجموع ثبت تخلفات دانست و گفت: بیشترین آمار در ثبت تخلفات با دوربین را تخلف سرعت غیرمجاز با 52 درصد دانست.

    امیری در رابطه با توزیع ثبت تخلفات با دوربین در جاده‌های درون شهری و برون شهری گفت: 65 درصد تخلفات ثبت شده توسط دوربین در شهرها و 35 درصد در جاده‌ها انجام می‌شود.

    وی افزود: هرچه بیشتر از سیستم هوشمند استفاده کنیم برخوردها و تعارض‌های رفتاری نیروی انسانی با متخلفان کاهش می‌یابد.

    جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در خصوص وضعیت ترافیکی در روزهای پایانی شهریور گفت: ما در دو دوره نوروز و پایان شهریور ماه طرح‌های ترافیکی داریم و باید گفت بر خلاف اینکه در فصل تابستان شاهد کاهش تصادفات بودیم اما در سه روز گذشته شاهد افزایش تصادفات بودیم.

    وی گفت: در سه روز گذشته یعنی پنجشنبه، جمعه و شنبه 1300 فقره تصادف منجر به فوت و جرح روی داده است که در این تصادفات 100 نفر در صحنه کشته و 1700 نفر زخمی شده‌اند.

    امیری علت اصلی تصادفات را واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب‌ آلودگی راننده و تخطی از سرعت مطمئنه برشمرد.

    وی افزود: با توجه به تکرار تذکرات در رابطه با رعایت سرعت مطمئنه و خودداری از رانندگی در هنگام خستگی گفت: شهروندان باید به این موضوعات دقت داشته باشند تا در روزهای پایانی تابستان شاهد کاهش تصادفات باشیم.

    جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به سوالی در رابطه با نقش عابران در تصادفات گفت: من در خراسان در رابطه با نقش عابران و موتور سواران در تصادفات صحبتی کردم و در رابطه با موتور سواران راهکارهایی ارایه دادم اما در رابطه با عابرین علی‌رغم اینکه جریمه تعیین شده است اما ساز و کاری برای اجرای قانون وجود ندارد در حالی که 20 درصد سوانح به عابرین باز می‌گردد و عابرین در سوانح نقش دارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو