فونیکسریمکسبهتام

ساخت نسل جدید خودروهای مفهومی توسط خودروساز کره ای

عصر خودرو : یک شرکت خودروساز کره ای در نظر دارد تا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که به زودی آغاز به کار می کند نسل جدیدی از خودروهای مفهومی را به دنیا معرفی کند.

ساخت نسل جدید خودروهای مفهومی توسط خودروساز کره ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی قصد دارد تا با تکیه بر قدرت فنی و مهندسی زیر شاخه خود یعنی N در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از تازه ترین دستاوردهایش در عرصه طراحی و ساخت خودروهای مفهومی پرده بردارد.

    هیوندای نخستین بار در دسامبر سال 2013 و همزمان با رونمایی از محصول دیدنی خود یعنی i20 WRC زیرشاخه قدرتمند خود یعنی N را به دنیا معرفی کرد و حالا قرار است با پرده برداری از 2016 i20 WRC به عنوان یکی از خودروهای مفهومی خود در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به خبرسازی های خود ادامه دهد.

    همچنین از این خودروساز کره ای خبر می رسد که قرار است از دو محصول دیدنی دیگر مربوط به کلاس خودروهای مفهومی یعنی Vision Gran Turismo و Veloster هم در این نمایشگاه رونمایی شود.

    هیوندای تاکنون هیچگونه اطلاعاتی در خصوص دو محصول 2016 i20 WRC و Vision Gran Turismo ارایه نکرده تا هیجان رونمایی از آنها را در اوج نگاه دارد اما Veloster پیشتر در نمایشگاه خودرو سئول به دنیا معرفی شده بود.

    این خودرو از موتور کم حجم 2 لیتری Theta T-GDI بهره می برند که بدون شک برای محصولی دو نفره مناسب است. موتور این خودرو چهار سیلندر بوده و 295 اسب بخار هم قدرت دارد.

    این خودروی جدید در قیاس با نسخه قدیمی تر خود تا 195 کیلوگرم سبک تر شده که علت آن هم استفاده از ساختار آلومینیومی برگرفته شده از دانش ساخت بدنه فضاپیماهاست. این ساختار در بدنه ای از جنس فیبر کربنی قرار گرفته است تا وزن خودرو تنها 1260 کیلوگرم باشد. صفر تا 100 Veloster جدید 4.7 ثانیه است.

    خودرو مفهومی به خودرویی گفته می شود که هدف کمپانی از ساخت آن نشان دادن توانمندی های خود در تولید یک خودرو با طراحی مدرن ، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت های فنی فوق العاده حرفه ای است که این گونه خودروها را از سایرین متمایز می سازد.

    مفهومی ها معمولا از نظر طراحی به مراتب پیشرفته تر از خودروهای دیگری که به مرحله تولید می رسند، هستند. طراحی این گونه خودروها معمولا آینده نگرانه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو