فونیکسریمکسبهتام

تحقیقات آمریکا و آلمان از رشوه‌های فورد

عصر خودرو : رگولاتور مالی آمریکا به دادستانهای آلمانی در تحقیقات مربوط به پرداخت رشوه توسط فورد به منظور تسریع ترخیص کانتینرها از گمرک روسیه کمک می‌کند.

تحقیقات آمریکا و آلمان از رشوه‌های فورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فورد و شرکت آلمانی شنکر از سال 2013 در ارتباط با رشوه و تخلفات دیگر مربوط به بندر روسی سن پترزبورگ تحت تحقیقات قرار دارند.

    این بندر دروازه اروپایی روسیه به شمار می‌رود و بیش از دو هزار شرکت برای صادرات از آن استفاده می‌کنند اما در میان مشتریانش به داشتن تاخیرهای طولانی شناخته شده است.

    یک منبع آگاه در شرکت خودروسازی فورد با تایید گزارش روزنامه زوددویچه سایتونگ، به رویترز گفت: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اکنون به تحقیقات دادستانهای کلن آلمان که مقر اروپایی فورد در آنجا قرار دارد پیوسته است.

    به گفته سخنگوی دفتر دادستانی کلن، دو کارمند فورد، هشت کارمند فعلی و سابق شنکر و یکی از کارکنان یک پیمانکار روسی تحت تحقیقات قرار دارند.

    با اینهمه وی اظهار کرد که نمی‌تواند کمک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در این تحقیقات را تایید یا رد کند. مقامات این کمیسیون هم حاضر به اظهارنظر درباره گزارش مذکور نشدند.

    در این بین سخنگوی واحد اروپایی فورد اعلام کرد این شرکت به مقررات پایبند است و از فروشندگانش همین انتظار را دارد و با هر کشوری در تحقیقات همکاری خواهد کرد.

    فورد سال گذشته در کارخانه اش در نزدیک سن پترزبورگ به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی روسیه و ضعیف شدن ارزش روبل که بازار خودرو را کساد کرده است، 700 موقعیت شغلی را حذف کرد. این کارخانه مدل‌های فورد فوکوس و موندئو را تولید می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم