فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز:

‌علایم راهنمایی مناسب با اقلیم خوزستان بازنگری شوند

عصر خودرو: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز با تاکید بر لزوم بازنگری در علایم راهنمایی و رانندگی با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان گفت: یک علامت استاندارد باید حدود ۱۲ سال عمر مفید داشته باشد، در حالی که متاسفانه علایم راهنمایی و رانندگی ما برای نگهداری در موزه کاربرد دارند.

‌علایم راهنمایی مناسب با اقلیم خوزستان بازنگری شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ حمید خرسندنژاد در سمینار تخصصی ایمن‌سازی خیابان‌های شهری و جاده‌های برون شهری خوزستان که امروز(26 مرداد ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان در زمره پنج استان نخست در زمینه خسارت‌های ترافیکی در سطح کشور محسوب می‌شود. در این آمار منظور از خسارات، تنها تعداد کشته‌شدگان حوادث ترافیکی نیست، بلکه این آمار تعداد مجروحان و خسارت‌های مالی را که اغلب بسیار سنگین هستند، نیز شامل می‌شود.

    وی با اشاره به آمار برگرفته از بیمه مرکزی در خصوص پرداخت دیه حوادث رانندگی گفت: تنها در بخش درون شهری، سالانه 200 میلیارد تومان تنها بابت دیه پرداخت می‌شود که این رقم در بخش حوادث برون شهری بسیار بیشتر است، این در حالی است هزینه نصب یک دوربین کنترل سرعت، تنها در حدود 100 میلیون تومان است.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز عنوان کرد: در شهر اهواز در سال 92 برای نخستین بار تعداد 12 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای حادثه‌خیز نصب شد و با این‌که این دوربین‌ها به طور کامل بهره‌برداری نشدند، ولی باز هم وجود آنها موجب کاهش حدود 70 درصدی تلفات رانندگی شد.

    خرسندنژاد ادامه داد: شاید ایجاد ساختارهای حمل و نقل خصوصی و عمومی سنگین با توجه به شرایط اقتصادی موجود کار بسیار هزینه‌بری باشد ولی با توجه به آمارهای موجود، استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی اعم از عمودی و افقی در صورتی که به صورت استاندارد و دقیق و موثر نصب شوند، در کاهش حوادث بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

    وی اظهار کرد: علایم راهنمایی و رانندگی به کار گرفته‌شده باید با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان بازنگری شوند. یک علامت استاندارد باید حدود 12 سال عمر مفید داشته باشد، در حالی که متاسفانه علایم راهنمایی و رانندگی ما برای نگهداری در موزه کاربرد دارند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز با اشاره به ضرورت رعایت نحوه درست رنگ‌آمیزی‌های جاده‌ها عنوان کرد: رنگ‌آمیزی جاده‌ها امری حیاتی است و رعایت استانداردهای لازم و این‌که چه نوع رنگی در نقاط مختلف استان خوزستان باید استفاده شود، بسیار ضروری و مهم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط