فونیکسریمکسبهتام

آیا اپل واچ جایگزین کلید خودروها می شود؟

عصر خودرو : مدت زمان زیادی از معرفی نخستین ساعت هوشمند اپل نمی گذرد، اما "تیم کوک"، مدیر عامل اپل، چشم اندازی امیدوارکننده را با توجه به موارد استفاده این گجت پوشیدنی ترسیم کرده است.

آیا اپل واچ جایگزین کلید خودروها می شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، به نظر می رسد یک انقلاب فناوری در راه است. البته این انقلاب در زمینه سرعت پردازنده ها یا نیروی رایانشی تلفن های هوشمند نیست، بلکه در زمینه نقشی است که فناوری در زندگی روزمره ما ایفا می کند. تا پیش از این، شاهد تعریف مجدد نقشی که فناوری در خانه های ما ایفا می کند با حضور ترموستات نست (Nest) بوده ایم و اکنون اپل قصد دارد فناوری مشابه را وارد خودروهای ما کند و یا به طور دقیق‌تر چگونگی ورود ما به خودرو را تغییر دهد.

    مدت زمان زیادی از معرفی نخستین ساعت هوشمند اپل نمی گذرد، اما "تیم کوک"، مدیر عامل اپل، چشم اندازی امیدوارکننده را با توجه به موارد استفاده این گجت پوشیدنی ترسیم کرده است. با توجه به حسگرها و دیگر ابزارهای احراز هویت، اپل واچ حذف همیشگی یک قطعه فلزی که برای باز کردن درهای خودرو و مکان های دیگر استفاده می کنیم را وعده می دهد.

    بسیاری از خودروهای مدرن در حال حاضر به شبکه های بی سیم مانند وای فای، بلوتوث و ان‌اف‌سی مجهز شده اند که آزادی عمل بیشتر را به کاربر در تعامل با خودرو می دهند. اپل به واسطه عمومی سازی و محبوب ساختن محصولات خود شناخته شده است. هنگامی که آی‌فون هشت سال پیش معرفی شد، تلفن های هوشمند محبوبیت و موفقیت امروز را شاهد نبودند. شرایطی مشابه هنگام معرفی آی‌پد و سرویس اپل پی نیز رخ داد که به ترتیب گزینه هایی محبوب در دنیای تبلت ها و سرویس پرداخت موبایل هستند.

    بازار ساعت های هوشمند به سرعت در حال رشد است و اپل واچ می تواند به یکی از محبوب‌ترین گزینه ها در این بازار تبدیل شود. از این رو، نه تنها انتظار می رود ساعت هوشمند اپل نه تنها با تولیدکنندگان ساعت های لوکس رقابت کند، بلکه در آینده نزدیک کاربردهایی را ارائه کند که ساعت های عادی توانایی انجام آنها را ندارند که از آن جمله می توان به جایگزینی با کلیدهای خودرو و دیگر بخش های احتیاطی و امنیتی اشاره کرد.

    در شرایطی که تیم کوک رویای حذف کلیدهای خودرو را در سر می پروراند، می توان این گونه فرض کرد و امیدوار بود تا چنین پروژه ای به سادگی و به سرعت کلیدهای دیگر مانند درهای خانه، پنجره ها و غیره را نیز هدف قرار داده و آنها را نیز کنار بزند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو