فونیکسریمکسبهتام

کشف خودروهای سرقتی با کمک اپل؟

عصر خودرو- آیا ایرتگ جدید اپل می‌تواند برای یافتن خودروهای به سرقت رفته به کار رود؟ جواب: به این سادگی‌ها هم نیست.

کشف خودروهای سرقتی با کمک اپل؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد؛ شاید در دنیا کمتر کسی یافت شود که تمام خانه‌اش را برای پیدا کردن کلید، عینک، کیف و وسایلی از این قبیل زیر و رو نکرده باشد. در 20 آوریل امسال [2021] غول فناوری اپل ابزار جدیدی را معرفی کرد که با بلوتوث کار می‌کند و نام آن را ایرتگ AirTag گذاشته است. این ابزار کوچک که به اندازه یک سکه کوچک است برای رفع این نوع نگرانی‌ها و چنین موقعیت‌هایی طراحی شده است.

    مثل یک سکه به راحتی می‌توان آن را داخل کیف‌های جیبی زنانه و مردانه قرار داد یا آن را به دسته کلید خانه و خودرو متصل کرد. قیمت آن 29 دلار است و خیلی ارزان‌تر از سامانه LoJack با قیمت 695 دلار هم هست. در حقیقت این ابزار برای کسانی طراحی شده که کیف و کلید خود را بیش از حد جا می‌گذارند یا فراموش می‌کنند کجا جا گذاشته‌اند. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان خودروی به سرقت رفته را با این تگ ردگیری کرد؟ پاسخ این است: هم آری هم نه.
    این سوال را وب‌سایت کار دایرکت پرسیده است. چون اندازه آن کوچک است هر جایی از خودرو می‌توان آن را جاسازی کرد. باتری این ایرتگ‌ها بیش از یک سال دوام می‌آورد. تمام ابزارهای ا‌پل از تلفن همراه گرفته تا ساعت، تبلت، لپ‌تاپ و... به راحتی با آن از طریق بلوتوث متصل می‌شوند. حتما‌ می‌گویید دامنه و برد بلوتوث بسیار کم است و همین که خودرو چند متری فاصله گرفت دیگر بلوتوث عمل نمی‌کند.

    با این حال چون ایرتگ از همان سامانه Find My استفاده می‌کند، ردیابی آن از طریق اینترنت امکان‌پذیر است چون ایرتگ سیگنال‌های رمزنگاری شده‌ای ارسال می‌کند که فقط دستگاه شما می‌شناسد. این همان تنظیماتی است که اپل در تمامی ابزارهای خود به کار گرفته تا شما هیچ وقت وسایل خود را گم نکنید و اگر گم کردید با Find My پیدا کنید. این ابزار طوری کار می‌کند که بقیه ابزارهای اپلی که متصل نشده باشند، نمی‌توانند این ایرتگ را ببینند. بنابراین از لحاظ تئوری حداقل می‌توان گفت مادامی که یکی از ابزارهای ا‌پل در کنار خودروی به سرقت رفته شما وجود داشته باشد، شما می‌توانید مکان ایرتگ را ردگیری کنید. البته باید این را در نظر داشته باشید که این روش بدون نقطه ضعف نیست. برای همین هم ا‌پل اصلا‌ چنین ادعایی را هم مطرح نکرده است. اپل به صراحت گفته است که ایرتگ فقط در مسافت، دامنه و بُرد بلوتوث کار می‌کند و برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد خلافکار، صدای نویز خاصی در آن تعبیه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو