فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران:

اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی

پرداخت دستمزد رانندگان مطابق با میزان پیمایش‌ها

عصر خودرو : مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی از اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد و گفت: مکانیزم اجریی این الگو که پرداخت دستمرد بر اساس میزان پیمایش است، گامی کاربردی در مسیر واگذاری امور به بخش خصوصی و ارائه خدماتی هر چه کیفی تر به شهروندان است.

اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازفارس، پیمان سنندجی با بیان اینکه این ساختار جدید در خدمات اتوبوسرانی پیش بینی شده تا اشکالات مدل قدیم خصوصی سازی برطرف شود، تصریح کرد: تجربیات دنیا نشان می‌دهد پرداخت دستمزدها بر اساس میزان پیمایش که به نوعی خرید خدمات به حساب می‌آید، می‌تواند تاثیر به سزایی در ارتقا شاخص های کیفی خدماتی داشته باشد که روزانه به شهروندان ارائه می‌شوند.
    وی با اشاره به اشکالاتی که در روش گذشته بود و بر اساس آن ریسک زیادی متوجه رانندگان و مالکان اتوبوس‌های بخش خصوصی بوده است، افزود: در روش قبل رانندگان برای به دست آوردن درآمد مکفی مجبور بودند خارج از ایستگاه‌ها مسافران را سوار یا پیاده کنند یا برای دریافت پول خرد کرایه ها دچار مشکل می‌شدند. از سویی دیگر در ساعات خلوتی سرویس مطلوبی ارائه نمی‌شد یا در ساعات شلوغ نیز رانندگان با سبقت گرفتن و اقدام خارج از دستورالعمل‌ها به بی‌انضباطی ترافیکی دامن می‌زدند.
    وی ادامه داد: همین رفتارها نیز سبب بروز نارضایتی‌های گسترده در بین مشتریان می‌شد. اما در الگوی جدید خصوصی سازی مبنای پرداخت ها، میزان پیمایشی است که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته انجام می‌شود.
    به گفته سنندجی، در الگوی جدید به رانندگان گفته می‌شود طبق جدول زمان بندی باید از مبدا حرکت، در ایستگاه‌های مورد نظر توقف کرده و سپس به مقصد و انتهای خط برسد. ضمن آنکه راننده مکلف است با سرعت استاندارد و برنامه ریزی و زمان بندی مشخص و مورد نظر کارشناسان در ایستگاه‌ها توقف لازم را نیز داشته باشد.
    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی یکی از روش های نظارتی الگوی جدید را نصب ابزارها و سنسورهای سنجش بر روی درهای اتوبوس‌ها برشمرد و گفت: در نظر داریم با نصب این سنسورها میزان زمان بندی های لازم برای توقف رانندگان در ایستگاه‌ها را به صورت هوشمند رصد کنیم. به طور مثال رانندگان باید طبق مدت زمان جدول های از پیش تعیین شده به مدت 15 الی 20 ثانیه در ایستگاه‌ها به طور کامل توقف کنند تا شهروندان زمان مورد نیاز برای پیاده یا سوار شدن را داشته باشند.
    وی با تاکید بر اینکه رانندگان موظف و ملزم هستند از برنامه دقیق اجرایی که به آنان ابلاغ می‌شود پیروی کنند، خاطر نشان کرد: در این روش رد و بدل شدن پول بین راننده و مسافر به طور کامل حذف می‌شود و تمامی پرداخت مسافران در ایستگاه‌ها صورت می‌گیرد. ضمن آنکه رانندگان نیز موظفند در طول مسیر با ضوابط مشخص شده اقدام به جابه جایی مسافران کنند.
    سنندجی یکی از دستاوردهای مهم و اثرگذار اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی تهران را خردیاری اتوبوس از سوی سرمایه گذاران این بخش دانست و گفت: در این طرح دیگر شرکت واحد یارانه را به طور کامل به بخش خصوصی پرداخت نمی‌کند، بلکه در طول دوره تعهد پرداخت‌ها صورت می‌گیرد. ضمن آنکه در چارچوب مناقصات با حداقلی قیمت‌ها شرکت‌ها اقدام به همکاری و عقد قرارداد می‌کنند.
    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تصریح کرد: هم اکنون در گام نخست اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی تهران هستیم و پیش بینی می‌کنیم این طرح بین 1 تا 2 سال اجرا و تکمیل شود. به طوریکه هم اکنون اجرای این طرح در تعدادی از خطوط به صورت آزمایشی آغاز شده و پس از اتمام مرحله آزامایشی، ارائه خدمات تمامی خطوط با این سیستم تنظیم می‌شوند تا رضایتمندی شهروندان به حداکثر برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو