فونیکسریمکسبهتام

راهکارهای پژو برای رهایی از ورشکستگی

عصر خودرو- فروش پژو سیتروئن در نیمه اول سال ۲۰۱۵ به میزان اندک ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱.۵۴۷ میلیون خودرو رسید.

راهکارهای پژو برای رهایی از ورشکستگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز فرانسوی اعلام کرد در شش ماه منتهی به 30 ژوئن 1.547 میلیون خودرو در مقایسه با 1.541 میلیون خودرو در مدت مشابه سال گذشته فروخته است.

    پژو سیتروئن پس از اینکه سال گذشته در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، تحت برنامه احیا که توسط کارلوس تاوارس، مدیرعامل این خودروساز طراحی شد، به کاهش هزینه، کاهش تعداد مدل‌های تولیدی از 45 به 26، افزایش قیمت خودروها و کاهش هزینه تحقیق و توسعه دست زده است.

    فروش برند پژو با کمک مدلهای جدیدی مانند مدل کامپکت 308 و مینی شاسی بلند 2008 به میزان 3.9 درصد افزایش یافت اما افت برندهای سیتروئن و دی اس چالشهای پیش روی این برندها را بارز ساخت.

    فروش این گروه در اروپا 2.9 درصد بالا رفت که بسیار پایین‌تر از رشد هفت درصدی کل این بازار در فاصله ژانویه تا مه بود.

    طبق آمار، سهم این گروه خودروسازی در شش ماه اول امسال به 10.5 درصد در مقایسه با 11.1 درصد در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

    فروش سیتروئن در اروپا در نیمه اول امسال تنها 0.5 درصد افزایش یافت و از احیای کل بازار خودروی اروپا سود چندانی نبرد. فروش جهانی این برند 2.7 درصد افت کرد و فروش خودروهای دی اس هم 16.2 درصد کاهش داشت.

    افت فروش در آمریکای لاتین که کاهش چشمگیر 28.6 درصدی را نشان داد، بر کل فروش پژو سیتروئن تاثیر قابل توجهی گذاشت.

    بر اساس گزارش رویترز، فروش در چین و آسیای جنوب شرقی که تحت شراکت با دونگ فنگ بزرگترین منبع رشد بلندمدت این گروه خودروسازی به شمار می‌رود، 2.17 درصد رشد کرد.

    پژو سیتروئن که سال گذشته در شرایط مالی وخیمی بود و ناگزیر شد سه میلیارد یورو سرمایه از دولت فرانسه و شرکت چینی دونگ فنگ دریافت کند، در تلاش برای بازگشت به سودآوری است. این خودروساز که در سال‌های پیش متحمل ضرر شده بود پس از اجرای برنامه بازسازی تاحدودی بهبود نشان داد و درآمد عملیاتی 63 میلیون یورو را در سال 2014 در مقایسه با ضرر عملیاتی 1.05 میلیارد یورو در سال 2013 گزارش کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو