فونیکسریمکسبهتام

مجوز سرمایه‌گذاری خارجی ۱.۳ میلیارد دلاری آزادراه تبریز - بازرگان صادر شد

عصر خودرو: مجوز سرمایه‌گذاری خارجی یک شرکت ترکیه‌ای به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار در پروژه آزادراه تبریز - مرند - بازرگان از سوی اداره امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی صادر شد.

مجوز سرمایه‌گذاری خارجی ۱.۳ میلیارد دلاری آزادراه تبریز - بازرگان صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، در اجرای ماده شش قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی به شرکت (برقیز انشاعات) ترکیه اجازه داده شد تا با رعایت تمام قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از طریق انعقاد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران طرح آزاد راه تبریز - مرند - بازرگان را احداث کند.
    برای اجرای این پروژه شرکت سرمایه‌گذار خارجی یک میلیارد و 249 میلیون و 734 هزار دلار به صورت نقد و غیرنقد به کشور وارد کرده و انتقالات ارزی مربوط به سرمایه‌گذاری و سایر الزامات مورد نیاز مربوط به نحوه اجرای طرح، ایفای تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاری و شرایط واگذاری برای درج در مجوز سرمایه‌گذاری خارجی پس از ارائه قرارداد منعقده فی‌مابین سرمایه‌گذار و وزارت راه و شهرسازی به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی می‌‌رسد.

    براساس این گزارش، سرمایه‌گذار خارجی نیز مکلف است از تاریخ ابلاغ مجوز سرمایه‌گذاری طی مدت شش ماه ضمن انعقاد قرارداد قطعی با وزارت راه و شهرسازی و ارائه آن به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، بخشی از سرمایه مصوب را که حاکی از عزم سرمایه‌گذار به اجرای طرح باشد، به کشور وارد کرده و با ارائه مستندات مربوط در سازمان سرمایه‌گذاری ثبت کند.

    طرح احداث آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول 253 کیلومتر با همکاری سرمایه‌گذار خارجی با وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر اخیر دولت تدبیر و امید به آذربایجان‌شرقی به دستور رئیس جمهوری آغاز شد.

    برای اجرای این طرح شرکت ترکیه‌ای 65 درصد پروژه را انجام می‌دهد و 35 درصد کار احداث این پروژه برعهده دولت است که به مدت پنج سال در چهار فاز مختلف و از تبریز به صوفیان، از صوفیان به مرند و سپس به بازرگان اجرا می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو