فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۰۱۲»

۱۰روز پاک، سهم هوای تهران در سه ماه نخست سال ۹۴

خروج ۶۶ هزار خودرو فرسوده از تهران

عصر خودرو : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در سه ماه نخست سال ۹۴ هوای تهران ۱۰ روز پاک، ۶۲ روز سالم و ۲۱ روز ناسالم بود.

۱۰روز پاک، سهم هوای تهران در سه ماه نخست سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدهادی حیدرزاده  افزود: این در حالی است که در سال گذشته هوای تهران، هفت روز پاک، هفت روز ناسالم و 70 روز سالم را تجربه کرد.

    وی گفت: در جلسه امروز (سه شنبه) کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران پیگیری بخشی از تکالیف دستگاه های مرتبط با آلودگی هوا انجام شد.

    * خروج 66 هزار خودرو فرسوده طی سال گذشته از تهران

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به آمار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: در سال 93 بیش از 66 هزار خودرو فرسوده در استان تهران از رده خارج و اسقاط شدند که جهش خوبی را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد.

    وی با بیان اینکه براساس گزارش پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی در سال 93 نسبت به سال قبل از آن بیش از 68 درصد افزایش داشته، گفت: در سال 93 در حدود 772 هزار برخورد با رانندگان این خودروها صورت گرفته و همچنین 14 هزار و 592 خودرو نیز توسط پلیس راهور تهران بزرگ توقیف شده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از لزوم تعویض کنیستر تاکسی های پایتخت خبر داد و گفت: قرار شد با همکاری اداره کل محیط زیست استان و شهرداری تهران و شرکت اروندپلاستیک به عنوان تولیدکننده کنیستر نسبت به ارزیابی و تامین کنیستر تاکسی های شهر تهران اقدام شود.

    دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران همچنین از تصمیم برای برخورد با کوره های زغال سازی و زباله سوزها موجود در شهرستان های استان توسط فرمانداری ها و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: از این به بعد نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران هر دوهفته یکبار برگزار خواهد شد.

    وی افزود: در نشست هفته آینده، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران گزارشی از آخرین اقدامات خود در ارتباط با سوخت، تولید خودرو، برخورد با صنایع آلاینده و طرح کهاب ارایه می دهند.

    کهاب طرحی برای صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت است که با اهداف زیست محیطی پایه گذاری شده و مخفف کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است.

    هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری است و هم اکنون توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال اجراست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو