فونیکسریمکسبهتام

دستگیری سارقان یک میلیاردی آزادراه آزادگان

عصر خودرو : اعضای باند سارقان به عنف که در پوشش مامور مرتکب سرقت ۹ محموله بزرگ باری و قتل یک راننده در آزادراه آزادگان شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری سارقان یک میلیاردی آزادراه آزادگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ افضل گلزاری جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران  در تشریح جزئیات عملیات دستگیری اعضای باند سارقان گفت: اواخر فروردین ماه امسال فردی به واحد گشت کلانتری احمد آباد مستوفی در شهرستان اسلامشهر مراجعه کرد و از راز سرقت محموله 950 کارتنی رب گوجه فرنگی به همراه یک دستگاه خودروی سنگین بنز در آزادراه آزادگان تهران پرده برداشت.

    مالباخته در اظهاراتش به مامور پلیس گفت: فردی با لباس مامور نیروی انتظامی به همراه سه نفر دیگر و با یک دستگاه خودروی پژو 405 در آزادراه آزادگان به بهانه بررسی مدارک و تحت عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر خودروی من را متوقف کرد و پس از بستن دست و پاهایم من را به منطقه بیابانی در اطراف آزادراه آزادگان در نزدیکی شهرستان اسلامشهر منتقل کرده و سپس خودرو را به همراه محموله رب گوجه فرنگی را به سرقت بردند.

    جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: با ثبت این گزارش و با تشکیل پرونده سرقت در کلانتری 14 احمد آباد مستوفی تیمی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر مامور بررسی موضوع پرونده شدند. با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد در طول ماه های گذشته چندین مورد سرقت با همین روش در سطح آزادراه آزادگان تهران به وقوع پیوسته و دو نفر از مالباختگان از سوی ربایندگان به بیابان های اطراف اسلامشهر و شهرستان قدس منتقل شدند.

    سرهنگ گلزاری افزود: تحقیقات پلیسی در حالی ادامه داشت که اواخر اردیبهشت ماه امسال شاکی دیگری با مراجعه به ایستگاه پلیس در شهرک دانش شهرستان قدس از سرقت یک محموله بزرگ مواد پلاستیکی به همراه یک دستگاه خودروی سنگین ماک خبر داد و گفت: از منطقه عسلویه به مقصد تهران بارگیری کرده بودم که در آزادراه آزادگان تهران ناگهان فردی با لباس مامور نیروی انتظامی و نشان دادند تابلوی ایست دستور توقف داد و بهانه بررسی مدارک من را به داخل خودرو خودش کشاند به محض نشستن داخل خودرو دو سرنشین دیگر سواری با بستن دست و پاهایم من را به مکان نامعلومی منتقل کردند بعد از پیاده شدن در بیابان متوجه شدم محموله باری به سرقت رفته و من نیز در بیابان های اطراف شهرستان قدس رها شده ام.

    جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: با افزایش تعداد شکات و با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه ای از ماموران پلیس آگاهی مامور رسیدگی به پرونده و شناسایی متهمان شدند. بررسی ها در حالی ادامه داشت که ماموران موفق به کشف جسد مرد ناشناسی در منطقه محدوده احمد آباد مستوفی شدند با کشف جسد تلاش برای شناسایی هویت مقتول آغاز شد بررسی ها نشان می داد که جسد متعلق به راننده کامیونی است که محموله باری وی به سرقت رفته و او در جریان درگیری با سارقان به قتل رسیده است.

    گلزاری افزود: با توجه به اینکه آخرین محموله سرقتی مربوط به خودروی باری با محموله الیاف مصنوعی بود و اواخر اردیبهشت ماه در حال انتقال از شهرستان لرستان به تهران ربوده شده بود بررسی ها نشان داد جسد کشف شده متعلق به راننده همین محموله باری است که در جریان درگیری با مامورنماها به قتل رسیده است.

    وی گفت: با مشخص شدن این ماجرا و با پیگیری های مدام پلیسی مشخص شد همه سرقت ها مربوطه به یک باند بزرگ است از این رو تلاش برای شناسایی سارقان و همچنین مالخران ماجرا در دستور کار قرار گرفت و سرانجام با انجام 6 مرحله عملیات غافلگیرانه سردسته باند بزرگ سرقت محموله های باری به نام ایمان 33 ساله با 5 فقره سابقه کیفری به همراه 11 سارق و مالخر دیگر در اسلام شهر، تهران، بهارستان و سبزدشت شناسایی و دستگیری شدند.

    گلزاری با اشاره به اینکه از متهمان دستگیر شده بیش از یک میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و ضبط شد افزود: اعضای این باند بزرگ سرقت محموله های باری پس از دستگیری به 9 فقره سرقت محموله های باری از قبیل برنج، ضایعات آلومنیوم، مواد پلاستیکی، الیاف پارچه، پیراهن و غیره اعتراف کردند و تاکنون 6 مالباخته دیگر نیز موفق به شناسایی سارقان شدند.

    فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: از دستگیر شدگان 9 دستگاه خودروی سنگین و سبک کشف و ضبط شد. همه سارقان و مالخران دستگیر شده در این پرونده با صدور قرار کیفری از سوی مراجع قضایی روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو