فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو شیراز ۹۴ (۳۰)

داف هلند در ایران صاحب خانه شد

عصر خودرو : خودروهای سنگین داف هلند با سابقه ۸۷ ساله در زمره با کیفیت ترین و با دوام ترین خودروهای سنگین جهان شناخته می شود.کامیون های این سنگین ساز با سابقه هلندی از سال ها پیش به بازار ایران نیز راه پیدا کردند و اگر سفری به شهر های شمالی ایران داشته باشید قطعاً با کامیون های پیر این برند مواجه خواهید شد که بعضاً عملکرد بهتری از کامیون های صفر کیلومتر دارند و هنوز هم بخش عمده ای از حمل و نقل این بخش از کشور بر دوششان است .

داف هلند در ایران صاحب خانه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، با ورود برندهای متنوع به ایران و تولید خودروهای سنگین چینی توسط خودروسازان داخلی ، سنگین سازان معتبر به مرور به ایران بازگشتند اما در این بین تا حدود دو سال قبل خبری از داف به چشم نمی خورد . این برند که از سال 1996 به مالکیت کمپانی معتبر PACCAR آمریکا در آمد به واسطه مدیریت این شرکت آمریکایی و در پس دیوار تحریم از بازار ایران جا ماند. داف حتی با وجود این شرایط همچنان در ذهن سنگین سواران ایرانی بود و امکان ساختن بازار رقابتی برای خودروهای سنگین بدون حضور این برند معتبر وجود نداشت . حدود دو سال قبل یک شرکت ایرنی سرانجام موفق به اخذ مجوزهای لازم برای عرضه بزرگترین کشنده داف در ایران شد .کشنده های داف در تعداد بسیار محدود به بازار ایران راه پیدا کردند و در خلال باز شدن ثبت سفارش کشنده XF برخی واردکنندگان شخصی نیز نسبت به واردات این کشنده اقدام کردند . این در حالی بود که نخستین نماینده داف در ایران شرایط مناسب برای بسترسازی خدمات پس از فروش به مشتریان این کشنده را فراهم نکرده و در عین حال کشنده های متفرقه وارد شده به این نگرانی می افزودند.
دی ماه سال 1393 تاریخ اعتبار لوح نماینده نخست داف در ایران به پایان رسید و این شرکت نسبت به تمدید لوح به واسطه ضعف در ارائه محصول و خدمات موفق نشد تا اینکه از همان ماه یک شرکت فعال در زمینه خودرو ، زمینه سازی برای میزبانی مناسب خودروهای سنگین را آغاز کرد . این شرکت داتیس فرا دیزل آریا نام داشت که توسعه نمایندگی مرکزی در شهر شهریار تهران را در دستور کار قرار داد و از حدود دو ماه قبل مذاکرات با مسئولان داف هلند را آغاز کرد .

منصوری ، مدیرعامل این شرکت در حاشیه نمایشگاه شیراز اخذ نمایندگی داف هلند در ایران را اینگونه تشریح کرد : ماه گذشته مسئولان ارشد و فنی داف به ایران سفری داشتند که طی این سفر از شهرهای اصفهان ، یزد و رشت بازدید کردند و شرایط ورود داف به ایران را توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش عنوان نمودند. این مسئولان پس از اقامت یک هفته ای در ایران ضمن ابراز نارضایتی از شرایط فعلی محصولات داف در ایران، توسعه شبکه خدمات پس از فروش را در اولویت نخست، لازمه کار نماینده جدیدشان در ایران عنوان کردند و با این تعاریف شرکت داتیس فرا دیزل آریا سریعاً نسبت به توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش اقدام کرد . حاصل این تلاش تنها کمتر از چند ماه ، اخذ نمایندگی خدمات و فروش در استان های یزد ، اصفهان ، رشت ، شیراز ، کرمانشاه و به زودی در مشهد و دیگر شهرها بود. مدیرعامل داتیس فرا دیزل آریا شرط ارائه نمایندگی به استان های مختلف ایران را تأمین شبکه مناسب برای خدمات پس از فروش عنوان کرد و افزود : تا کنون درخواست های زیادی برای ارائه نمایندگی داشته ایم که در این بین اولویت ما نمایندگانی هستند که بتوانند به خوبی به مشتریان داف خدمات فنی ارائه کنند و این مشتریان در هیچ نقطه ای از ایران بدون پشتوانه نباشند .
منصوری همچنین در زمینه تمهیدات اولیه ورود برند داف با قدرت به ایران به این نکته اشاره کرد که از سال گذشته پیگیر انتخاب روغن موتور مناسب این برند با تایید داف بودیم که سرانجام روی روغن شل با قابلیت پیمایش 70 هزار کیلومتر به توافق رسیدیم و این روغن مخصوص کشنده های داف هم اکنون در تمامی نمایندگی های داتیس فرا دیزل آریا عرضه می شود.
به گفته منصوری تا کنون حدود 53 کشنده داف XF با گیربکس 12 سرعته توسط این شرکت به ایران وارد شده است و 6 نمونه نیز با گیربکس 16 سرعته وارد شده اند . منصوری علت واردات تعداد محدود داف XF با گیربکس 16 سرعته را در خواست برخی مشتریان عنوان کرد و در توجیه انتخاب مدل 12 سرعته به عنوان کشنده مناسب ایران از تأییدیه مهندسین داف خبر داد که به گفته آن ها در ایران به دلیل داشتن گردنه های زیاد ، این کشنده با گیربکس 12 سرعته عملکرد مطمئن و بهتری خواهد داشت .
منصوری همچنین در ادامه از آماده بودن قرارداد نهایی با داف هلند در صورت رفع تحریم ها خبر داد و افزود : هم اکنون لوح شرکت داتیس فرا دیزل آریا به عنوان نماینده رسمی داف در اصناف ثبت شده است و در صورت ورود هر کشنده داف که از کانال های مجاز وارد نشده باشد شماره شاسی آن به داف هلند گزارش داده می شود تا شاهد عرضه خودروهای غیر استاندارد در ایران نباشیم . این در حالی است که واردکنندگان غیر رسمی داف این محصول را بدون پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مالیات به بازار عرضه می کنند. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که شرکت داتیس فرا دیزل آریا برای واردات هر دستگاه کشنده داف XF ملزم به پرداخت 25 درصد از سود به عنوان مالیات است و عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط واردکنندگان غیر مجاز اختلاف حداقل 40 میلیون تومانی بین کشنده های رسمی این شرکت و بازار آزاد به وجود می آورد .
شرکت داتیس فرا دیزل آریا ، نماینده رسمی محصولات داف هلند در ایران کشنده XF سقف‌بلند اتوماتیک را با قیمت نهایی 459 میلیون تومان به متقاضیان عرضه می کند که در مقایسه با قیمت نماینده نخست داف در ایران رقم به مراتب پایین تری برای این کشنده اعلام شده است . این شرکت همچنین در همکاری با شرکت لیزینگ اقتصاد نوین ؛ وام های 100 ، 150 و 200 میلیون تومانی را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد .

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو