فونیکسریمکسبهتام

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و صنایع وابسته خودرو اصفهان (۵)

صادرات ۳.۹ میلیوت دلار قطعات خودرو از استان اصفهان در سال گذشته

عصر خودرو : معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده‌در سال ۹۳ از استان اصفهان ۳.۹ میلیون دلار قطعات خودرو به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات ۳.۹ میلیوت دلار قطعات خودرو از استان اصفهان در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد مجیری شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو با تاکید بر اینکه نباید حمایت از تولید در سطح شعار باقی بماند،‌ اظهار داشت: باید در نظر داشت که تولید کنندگان در کشور و به ویژه در استان اصفهان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

    وی عدم همکاری سیستم بانکی در خصوص ارائه تسهیلات به تولید کنندگان قطعات خودرو را از جمله مشکلات موجود بر سر راه تولید این محصول در کشور دانست و افزود:‌ در حال حاضر 8 درصد از قطعات مورد نیاز خودروهای کشور در اصفهان تولید می‌شود و از این رو توجه به مشکلات این صنعت مورد توجه ویژه قرار دارد.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه به عنوان بخش حاکمیتی حل مشکلات تولیدی استان اصفهان را در دستور کار قرار داده‌ایم،‌ اضافه کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان این عرصه نیز جزئی از پیگیری‌های صورت گرفته برای حمایت از تولید و به ویژه در بخش تولید قطعات خودرو است.

    وی با اشاره به صادرات 104 میلیون دلاری قطعات خودرو از کشور در سال 92 ابراز داشت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده‌ در سال 93 نیز از استان اصفهان 3.9 میلیون دلار قطعات خودرو به خارج از کشور صادر شده است.

    مجیری با اشاره به اینکه برندسازی قطعات خودرو در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: چنانچه تحریم‌ها برداشته شود با توجه به پیشرفتی که در حوزه تولید قطعات خودرو به دست آمده است می‌توان صادرات بیشتری را از استان اصفهان به خارج از کشور داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو