فونیکسریمکسبهتام

گوگل:

خودرو بدون راننده ضد تصادف نیست!

عصر خودرو : شرکت گوگل اعلام کرد: حتی خودروهای بدون راننده این شرکت که حس و واکنش سریع‌تر از انسان دارند، هنوز در برابر تصادفات آسیب‌پذیرند.

خودرو بدون راننده ضد تصادف نیست!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کریس اورمسان، رییس برنامه خودروهای بدون راننده گوگل گفت: خودروهای ما هفت مرتبه عمدتا پشت چراغ قرمز و حتی در بزرگراه‌ از پشت سر مورد تصادف قرار گرفته‌اند.

    وی افزود: ما همچنین چندین بار از کنار تصادف کردیم و خودرویی که به علامت توقف توجهی نداشت به ما برخورد کرد.

    اورمسان گفت: خودروهای بدون راننده گوگل که در حال حاضر بیش از 20 دستگاه از آنها ساخته شده، طی شش سال گذشته و از زمان شروع این پروژه 11 مورد تصادف جزیی داشته‌اند، اما هیچ گاه عامل وقوع تصادف نبوده‌اند.

    گوگل افزود: این تصادفات هیچ یک تلفاتی به همراه نداشته است.

    خودروهای بدون راننده گوگل که راننده در مواقع اضطراری می‌تواند آنها را کنترل کند تاکنون یک میلیون و 700 هزار مایل تست شده‌اند.

    مدیر بخش خودروهای بدون راننده گوگل افزود: حتی زمانیکه نرم‌افزار و حسگر‌ها می‌توانند یک وضعیت خطرناک را تشخیص داده و سریع تر از راننده اقدامی انجام دهند، گاهی اوقات قادر نخواهیم بود بر دو واقعیت‌ سرعت و مسافت غلبه کنیم. گاهی اوقات صرفا در مواقعی که پشت چراغ قرمز بوده‌ایم مورد اصابت خودروی دیگر قرار گرفته‌ایم.

    وی گفت: این یک مساله‌ مهم برای جوامعی است که از خودروهای بدون راننده در خیابان‌های خود استفاده خواهند کرد. اگرچه ما امیدواریم که بتوانیم از تمام تصادفات اجتناب کنیم اما برخی از آنها اجتناب‌پذیر هستند.

    ناوگان خودروهای بدون راننده گوگل هر هفته تقریبا به ‌طور متوسط 10 هزار مایل عمدتا در خیابان‌های شهری تست می‌شوند.

    اورمسان خاطرنشان کرد: تمام تجربیاتی که ما در جاده داشته‌ایم واقعا برای این پروژه ارزشمند بوده است. ما یک روند بازبینی مفصل داشته‌ایم و سعی داریم از تمام از تصادفات بیاموزیم حتی اگر ما مقصر نباشیم.

    وی مواردی را بیان کرد که در آنها خودروهای دیگر به خودروهای گوگل برخورد کرده یا با عجله از یک مسیر اشتباه وارد شده‌اند.

    وی افزود: این تجربیات صرفا ما را در مواجهه با چالشی که ما با آن روبرو هستیم تقویت می‌کند.

    این مدیر گوگل خاطرنشان کرد: ما هزاران مایل دیگر به تست این خودروها ادامه خواهیم داد تا بتوانیم تمام مواردی را که ممکن است باعث شود از رانندگی روزانه بیزار شویم دریابیم.

    این در حالی است که گروههای حامی مصرف‌کنندگان از گوگل خواسته‌اند که گزارش‌هایی را از موارد تصادفات خودروهای بدون راننده در کالیفرنیا منتشر کنند تا مردم بتوانند تصمیم بگیرند که به این خودروها اعتماد کنند یا خیر.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو