فونیکسریمکسبهتام

نماینده فدراسیون جهانی:

امیدوارم رالی خاورمیانه در نهایت ایمنی برگزار شود

قول قهرمان رالی داکار برای اهدا خودرو به قهرمان ایران

عصر خودرو : خودروهای شرکت کننده در مرحله سوم رالی خاورمیانه ساعت ۲۰ امشب(چهارشنبه) از دروازه قرآن شیراز، استارت خواهند زد.

امیدوارم رالی خاورمیانه در نهایت ایمنی برگزار شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هانی شعبان، نماینده فدراسیون جهانی موتورسواری و اتومبیل‌رانی شامگاه سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری با قدردانی از تلاش‌های دولت ایران برای فراهم کردن تمام زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای برگزاری این رقابت‌ها، ابراز امیدواری کرد که این دوره نیز در نهایت ایمنی، برگزار شود.

    شعبان خاطر نشان کرد: در این دوره تیم‌ها در دو دور و 24 مرحله با یکدیگر رقابت خواهند کرد. دور اول شامل 16 مرحله و دور دوم شامل 8 مرحله خواهد بود. در این دوره از رقابت‌ها 14 شرکت کننده در رقابت رالی خاورمیانه و 9 خودروی ایرانی در کلاس S حضور دارند و تفاوت این دو در نوع خودرو و ایمنی اتومبیل‌ها است.

    طاها یزدانی نایب رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: سال گذشته مرحله کاندیداتوری برگزار و امتیاز خوبی کسب شد تا شیراز در تقویم مسابقات رسمی رالی خاورمیانه شمال آفریقا قرار بگیرد.

    یزدانی ادامه داد: استان فارس و شهر شیراز به‌ واسطه موقعیت خاص توپوگرافی منطقه، وسعت، زیبایی‌های طبیعی و وجود آثار تاریخی، به لحاظ توریسم ورزشی نیز دارای جایگاه ویژه‌ای می‌تواند باشد. این شهر و استان به لحاظ پشتیبانی‌های مختلف و علی‌رغم آنکه هفته گذشته میزبان هیئت دولت و رئیس‌جمهوری محترم بوده، هیچ کوتاهی نکرده و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار برگزار کنندگان این دوره از مسابقات قرار داده است.

    او در خصوص تاثیر تغییر در سطح رئیس فدراسیون ایران در تداوم این رقابت‌ها گفت: تلاش‌ها این بوده و هست که سیاست‌ها و برنامه‌های فدراسیون قائم به شخص نباشد، بنابراین آنچه که در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و تصویب شده است، تداوم خواهد یافت.

    یزدانی حضور نمایندگانی از ایران در کلاس S این دوره از رقابت‌ها را با هدف کسب تجربه دانست و ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های آتی شاهد حضور تیم‌های بیشتری از ایران در رقابت رالی خاورمیانه باشیم.

    ناصر صالح ناصر عبدالله العطیة قهرمان رقابت‌های جهانی رالی نیز در این نشست خبری وعده داد که سال آینده یک خودرو در اختیار یکی از قهرمانان ایران که در سطح ملی حائز رتبه اول شده باشد، قرار خواهد داد تا در رقابت‌های خاورمیانه شرکت کند.

    دارا غزنوی مسئول کمیته رالی فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران افزود: برگزاری رقابت‌ کلاس S همزمان با رالی خاورمیانه، برای شرکت کنندگانی که مقام کسب کنند، حقی را در موضوع قهرمانی کشور ایجاد نمی‌کند.

    او خاطر نشان کرد: در طول سال با برگزاری 5 رقابت ، در سه کلاس 1400، 1600 و 2000، سه نفر اول و قهرمان ایران مشخص خواهند شد و پس از آن این افراد به‌عنوان افراد مد نظر برای شرکت در رقابت رالی خاورمیانه سال آینده معرفی خواهند شد.

    شمار زیادی از نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی، در این دوره از رقابت‌های رالی خاورمیانه در شیراز حضور دارند.

    در این دوره از رقابت‌ها دو تیم ایرانی نیز شرکت خواهند داشت که یکی از این تیم‌ها را لاله صدیق به‌ عنوان راننده، همراهی می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم