فونیکسریمکسبهتام

معلولان در اولویت نیستند

مشکل تردد معلولان در معابر عمومی

عصرخودرو: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اماکن و معابر شهری برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است ، گفت: این افراد در اولویت برنامه های مسئولان قرار ندارد.

مشکل تردد معلولان در معابر عمومی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد اسماعیل سعیدی افزود:در حال حاضر معلولان با مشکلات پیچیده ای در جامعه مواجه هستند به طوری که نمی توانند به راحتی به مراکز مختلف ورود پیدا کرده و حتی در سطح شهر تردد کنند که تمامی این موارد به دلیل مناسب سازی نشدن اماکن و معابر شهری است.

    وی با شاره به اینکه معلولان در اولویت برنامه های مسئولان قرار ندارند، اظهار داشت: عدم مناسب سازی اماکن و معابر ، نداشتن شغل، مشکلات معیشتی معلولان و ... که طی سالهای قبل برطرف نشده نشان دهنده این است که معلولان در اولویت قرار ندارند.

    سعیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از مشکلات بیشماری رنج می برند، گفت: مستمری که به این افراد داده می شود حتی نمی تواند حداقل نیازهای آنها را تامین کند و این در حالی است که چندین سال است که مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش پیدا نکرده و همچنین بهزیستی نیز سال گذشته مستمری مددجویان خود را افزایش نداد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: 30 درصد از مراجعان ما در مجلس معمولا افراد نیازمند و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که ما پس از رایزنی و هماهنگی با سازمان های ذیربط و تامین اجتماعی و همچنین خیرین مساعدت های لازم را مانند وام و یا کمک بلاعوض برای آنان فراهم می کنیم که البته شاید بخشی از مشکلاتشان حل شود.

    سعیدی گفت: بازنگری لایحه جدید حمایت از حقوق معلولان مفاد مختلفی دارد که در آن راهکارهای لازم برای مناسب سازی، معیشت، تفریح، آموزش، اشتغال، مسکن و ... معلولان در نظر گرفته شده است که البته تمامی این موارد در صورت اجرایی شدن محقق خواهد شد.

    به گفته وی، طولانی شدن زمان ارسال و تصویب این قانون به ضرر معلولان خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم