فونیکسریمکسبهتام

بازار قطعات یدکی خودرو بحرانی است

عصر خودرو: در حال حاضر رابطه ما با تکنولوژی دنیا قطع شده که این موضوع را باید بررسی و احیاء کرد.مشکل ما در صنعت خودرو این است که به دنبال تکنولوژی و مدل های جدید نرفته ایم و بخش خصوصی واقعی در حوزه خودروسازی فعالیت ندارد خودروسازی ما یا دولتی است و یا شبه دولتی که باید این موضوع بازنگری شود.

بازار قطعات یدکی خودرو بحرانی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴:۴۷
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، مسعود خوانساری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و معاون وزیر راه در دولت هشتم در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از زمانی که گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شد بازار قطعات یدکی خودرو تحت فشار قرار گرفت، برای واردات، ارز مبادله ای به قطعات خودرو تعلق نگرفت و بدلیل کمبود نقدینگی امکان واردات با ارز آزاد هم نبود و در نتیجه با کاهش قطعات یدکی در بازار مواجه شدیم.
    رییس کمیسیون حمل و نقل افزود: تا زمانی که نرخ دلار افزایش نیافته بود قطعات خودرو از چین وارد می شد و همین امر باعث شد قطعه سازان داخلی از دور خارج شوند اما با افزایش نرخ دلار با کاهش واردات قطعات خودرو از یک طرف و ورشکستگی قطعه سازان از سوی دیگر مواجه شدیم.
    وی با بیان اینکه نباید بازار خودرو را به حال خود رها کنیم گفت: بازار مصرف 2 میلیونی خودرو بازار کمی نیست که بدست خودروساران خارجی بسپاریم.
    خوانساری ادامه داد: ما باید بتوانیم نقص هایی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنیم نه اینکه کل بازار را از دست بدهیم.
    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر رابطه ما با تکنولوژی دنیا قطع شده که این موضوع را باید بررسی و احیاء کرد.مشکل ما در صنعت خودرو این است که به دنبال تکنولوژی و مدل های جدید نرفته ایم و بخش خصوصی واقعی در حوزه خودروسازی فعالیت ندارد خودروسازی ما یا دولتی است و یا شبه دولتی که باید این موضوع بازنگری شود.
    کرمان موتوراکستریم