فونیکسریمکسبهتام

مبنای قیمت‌گذاری خودرو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود

عصرخودرو: اگر این صنعت دولتی است به طور قطع دولت می‌‌تواند قیمت‌گذاری کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهد اما اگر خصوصی است قیمت‌ها باید بر اساس عرضه وتقاضا و رقابت تعیین شود.

مبنای قیمت‌گذاری خودرو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳:۰۲


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از موج، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در خانه ملت با اشاره به اینکه با شیوه قیمت گذاری خودرو بر مبنای ارز مبادله ای مخالف هستم، اظهارداشت: تکلیف صنعت خودور در داخل کشور باید مشخص شود؛ اگر این صنعت دولتی است قطعا دولت می تواند قیمت گذاری کرده و حمایت های لازم را انجام دهد اما اگر خصوصی است پس عرضه و تقاضا و رقابت باید مبنای تعیین قیمت باشد.



    وی با بیان اینکه این حالت تعلیقی که در صنعت خودرو حاکم است باید روزی به پایان برسد، افزود: البته عده ای از وضعیت فعلی که در صنعت خودرو حاکم است بدشان نمی آید؛ اینکه هم جنبه دولتی داشته باشد تا حمایت های دولت را بخواهند و هم جنبه خصوصی داشته باشد تا زمانی که نیاز به نظارت دارد، بگویند این صنعت خصوصی است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه باید در صنعت خودرو اصلاح ساختارهای مالی، ساختارهای فنی و تکنولوژیکی صورت گیرد تا از حالت بلاتکلیفی (نه دولتی و نه خصوصی بودن) خارج شود، ادامه داد: اینکه همیشه در کشور ما بحث قیمت خودرو باشد باید اصلاح شود که این حالت در گرو اصلاح ساختارهای صنعت خودرو و اجرای صحیح سیاست های اصل ۴۴ است.

    فولادگر درباره تعیین قیمت خودرو بر مبنای ارز مبادله ای و افزایش های پی در پی قیمت خودرو در چند هفته اخیر، گفت: مبنای قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله ای شاید با تصور حمایت از خودروساز صورت گرفته است اما بار این افزایش قیمت ها قطعا متوجه مصرف کنندگان است.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم، تصریح کرد: بگذاریم صنعت خودرو طبق سیاست های اصل ۴۴ اداره شود و به سمت خصوصی سازی صحیح پیش برود و قیمت خودرو براساس عرضه و تقاضا و رقابت تعیین شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره پیش بینی افزایش قیمت خودرو با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال با اشاره به اینکه این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی قابل پیش بینی نیست، خاطرنشان کرد: اگر مبنای قیمت گذاری بر اساس ارز مبادله ای باشد خودرو سازان از فرصت استفاده می کنند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو