فونیکسریمکسبهتام

غول جدید وارداتی‌ها به سامانه جانبازان آمد

«تانک ۳۰۰» با شتابران خودرو پرشیا می‌آید

عصر خودرو -شرکت شتابران خودرو پرشیا به‌عنوان یک شرکت جدید در دوره جدید واردات خودرو Tank۳۰۰ از برند تانک وابسته به شرکت گریت وال را به بازار ایران عرضه می‌کند. این خودرو، امروز در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان قرار گرفت. در این مطلب نگاهی به مشخصات این خودرو خواهیم داشت.

«تانک ۳۰۰» با شتابران خودرو پرشیا می‌آید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵:۰۰
  • 1
  • 1
  • «تانک 300» با شتابران خودرو پرشیا می‌آید
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » ، شرکت شتابران خودرو پرشیا در حقیقت مدیران و سهامداران قدیمی شرکت ماموت خودرو هستند که اکنون با رویکردی متفاوت و با برنامه‌ریزی‌های نوین قرار است طیف گسترده‌ای از محصولات جدید را به بازار ایران عرضه کنند.
برند Tank یک شرکت خودروسازی مطرح در چین به‌حساب می‌آید که برند مادر آن یعنی گریت وال سابقه حضور در بازار ایران را با شرکای تجاری دیگر داشته است.
خانواده برند Tank در بازارهای صادراتی خاورمیانه مثل عربستان و امارت فروش خوبی را تجربه کرده است و اکنون این محصولات قرار است به‌زودی پا به بازار ایران بگذارند. خانواده برند Tank سری محصولات آفرودی هستند که در حقیقت در بازارهای آسیایی می‌توانند با محصولات آفرودی ژاپنی رقابت کنند. لازم به ذکر است برندهای هاوال و وِی ازجمله زیرمجموعه‌های دیگر برند مادر این شرکت به‌حساب می‌آیند که شرکت شتابران خودرو پرشیا در دوره جدید واردات قرار است در ابتدا محصول 300 از این گروه را به بازار ایران عرضه کند که البته به نظر می‌رسد دیگر محصولات این گروه نیز در برنامه کار این شرکت باشد.

خودرو Tank300 به‌عنوان یک خودرو دو دیفرانسیل 4.76 متری از یک موتور 2 لیتری توربو با توان خروجی 227 اسب بخار قدرت و 387 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که بازده آن از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ خودرو صورت می‌گیرد.
این خودرو 2155 کیلوگرمی می‌تواند در حدود 9.3 ثانیه از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور کند و حداکثر تا 170 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد.
خودرو Tank300 به‌عنوان یک خودرو دیفرانسیل شاسی مستقل می‌تواند توانایی بیراهه نوردی خوبی را نیز از خود به نمایش بگذارد. در کاتالوگ رسمی این محصول زاویه ورود 36.6 درجه و زاویه خروج 37.2 درجه اعلام‌شده است. برای درک بهتر عدد لازم است بدایند زاویه ورود لندکروزر 31 درجه و زاویه خروج آن 22 درجه است.
در لیست مشخصات ایمنی و رفاهی این خودرو سیستم کمک ترمز ABS، EBD، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، ایربگ های راننده، سرنشین و جانبی، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی، رادار پیشگیری از تصادف جلو و رادار کمکی حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دوربین 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده، سیستم تشخیص محدودیت سرعت و تابلو خوان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مجهز به 9 اسپیکر، کلاستر دیجیتال، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت، ماساژور و گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، شیشه‌های عایق صدا و همچنین سانروف برقی ذکرشده است.
قیمت پایه این خودرو در بازارهای جهانی از  27 هزار دلار آغاز می‌شود و بسته به نوع موتور و آپشن های نصب‌شده بر روی آن می‌تواند تا حدود 47 هزار دلار نیز در بعضی نسخه‌ها قیمت داشته باشد. اکنون نسخه 2024 این خودرو توسط شرکت شتابران خودرو پرشیا در سامانه خودروهای جانبازان عرضه‌شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط