فونیکسریمکسبهتام

معاون توانمدسازی بنیاد شهید:

هیچ جانبازی در ۲ سال اخیر خودروی وارداتی دریافت نکرده است

عصر خودرو- معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره طرح واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد با بیان اینکه تاکنون هیچ جانبازی ارز دریافت نکرده و هیچ خودرویی هم وارد نشده است گفت: در ۲ سال اخیر یک خودرو نیز دست جانبازان نرسیده است.

هیچ جانبازی در ۲ سال اخیر خودروی وارداتی دریافت نکرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، نشست خبری محمد میرزابیگی، معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه 14۰2 باحضور بخشی از مدیران معاونت سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید و برخی از اهالی رسانه برگزار شد.

    میرزابیگی در این نشست ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی گفت: خبرنگاران بهترین وسیله برای تنویر افکار عمومی هستند و بنیاد شهید به بخش مقدسی از جامعه خدمات می‌دهد و شما خبرنگاران سفیر این خدمت‌رسانی هستید.

    معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بیان داشت: بنیاد شهید جایگاه خاصی در کشور دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری بنیاد شهید ارگان تراز انقلاب اسلامی است. امروز تیمی در بنیاد شهید عهده‌دار وظیفه است که خود را خادم خانواده شهدا می‌داند.

    وی افزود: پس از ادغام دو بخش بنیاد شهید در معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران تغییر رویکردی در عملکرد این معاونت شکل گرفت و آن سلامت‌محوری و ارتقا سلامت بود.

    میزرابیگی افزود: این تغییر رویکرد نیز به دلیل این بود که جانبازان کشور ما به سن سالمندی رسیده‌اند و خانواده شهدا نیز در سن سالمندی به‌سر می‌برند پس لازم بود که توانمندسازی در دستور کار قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: این پایش عمومی هر 6ماه یکبار به جهت به‌روزرسانی خدمات انجام می‌شود و در نخستین گام بیش از 5۰۰ آیتم اطلاعات پایش شده، اطلاعات دقیقی از ذی‌نفعان در دست است که شامل تعداد بیمارانی که دچار فشارخون هستند، تعداد بیماران دیابتی، تعداد بیماران قلبی و سایر بیماری‌ها می‌شود.

    وی ادامه داد: پس از پایش عمومی، پایش تخصصی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. فرآیند درمان به‌شکلی تعریف شده که پس از پایش عمومی کنترل بیماری را در دستور کار داریم و بر همین اساس تمامی بیماری‌های مزمن را کنترل خواهیم کرد. به این شکل که بیماران مزمن در نقاهتگاه‌ها تحت درمان خواهند بود و در صورت نیاز به یکی از بیمارستان‌های کشور اعزام و بستری خواهند شد.

    81۰ بیمارستان کشور آماده خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران است

    وی اضافه کرد: 81۰ بیمارستان کشور براساس توافق بنیاد شهید با بیمه دی آماده خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران عزیز هستند.

    وی افزود: بعضی از جامعه ایثارگران ممکن است امکان ارائه خدمات در منزل برای بیماران‌شان را نداشته باشند و از طرفی هم نیاز نباشد در بیمارستان بستری شوند. برنامه‌هایی برای این موضوع شروع کردیم تا بتوانیم با ایجاد مراکز نقاهتگاهی شرایطی را فراهم آوریم تا هرچند مدتی که لازم است این عزیزان‌ آن‌جا بمانند، تحت نظر باشند و به آن‌ها خدمات داده شود.

    معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن امکانات لازم و کافی کاری کنیم که بیماران لازم نباشد از شهری دیگر به تهران بیایند، ما به بالین بیمار می‌رویم نه اینکه بیمار به سمت ما بیاید. البته اجباری در کار نیست و بیماران می‌توانند به هر کجا که خودشان می‌خواهند برای درمان مراجعه کنند.

    وی تأکید کرد: همچنین طبق قانون 100 درصد هزینه‌های خدمات درمانی ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا را باید دولت پرداخت کند.

    میرزابیگی ادامه داد: پیش از این یکی از ایرادات پایش‌هایی که انجام می‌شد این بود که از اطلاعات حاصل از پایش در ادامه کار استفاده نمی‌شد، به همین منظور ما پایش عمومی و تخصصی را در دستور کار قرار دادیم و در قرارداد بیمه هم آن را لحاظ کردیم.

    وی افزود: باید به‌صورت مستمر بر خدمات بیمه‌ای نظارت داشته باشیم. نظارت و اعتباربخشی ما شامل سه حوزه ارائه دهنده خدمت فردی مثل پزشکان، ارائه دهندگان حقوقی مثل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و سیستم بیمه‌ای است. تلاش کردیم در سیستم‌ بیمه‌ای هزینه‌ها را بیشتر از قبل به موقع پرداخت کنیم. اکنون تلاش می‌کنیم یک دوازدهم هزینه‌ها که در قراردادمان ذکر شده را ماهانه پرداخت کنیم.

    احتمال اجرای طرح دارورسان در سراسر کشور وجود دارد

    میرزابیگی در تشریح طرح دارورسان گفت: طرح دارورسان که فعلاً بی‌سروصدا انجام می‌شود، فعلاً برای جانبازان ویژه که در خانه بستری هستند و کاری برای خود نمی‌تواند انجام دهد و بعضاً درگیر بیماری‌های مزمن نیز هستند صورت می‌گیرد. فعلاً هم در تهران فعال شده و اگر موفق باشد، آن را در کل کشور اجرایی می‌کنیم.

    معاونت خدمات سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید، درباره طرح تخصیص بدون سود خودرو به جانبازان بالای 50 درصد گفت: تاکنون هیچ جانبازی ارز دریافت نکرده و هیچ خودرویی هم وارد نشده است. این موارد در حال حاضر فقط بر روی کاغذ پیش رفته‌اند. بنیاد شهید این طرح را از سازمان‌های مربوطه نظیر دولت و وزارت صمت پیگیری می‌کند اما زمان تحقق آن مشخص نیست.

    وی افزود: در حوزه خودرو طی دوسال اخیر هیچ خودرویی اعطا نشده است. ما در ماه گذشته موفق شدیم امتیاز خودرو داخلی و خارجی را بگیریم، در دو سال گذشته جانبازان خودرویی نگرفته بودند. در عرصه واردات مجوز داده شده ولی به صراحت می گویم که هنوز یک خودرو نیز دست جانبازان نرسیده است.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره واردات تجهیزات درمانی برای جانبازان نیز گفت: داورها و ویلچرها غالبا از کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان می‌آید و باقی اقلام را نیز از کشورهای همسایه به میزان دسترسی، سرعت و دقت انتخاب می‌کنیم، اینطور نیست که فقط از کشور چین واردات داشته باشیم. بنیاد هم واردات نمی‌کند ما مجوز میگیریم و به شرکت‌ها اعلام می‌کنیم که هر شرکتی بتواند امتیازش را به او می دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط