فونیکسریمکسبهتام

آغاز فروش دو سوزوکی جدید

عصر خودرو- سوزوکی فرانکس و جیمنی مدتی قبل توسط راساموتور خاورمیانه رونمایی شد و از امروز سه شنبه ۲۲ اسفند نسخه ۵ در سوزوکی جیمنی و سوزوکی فرانکس در سامانه خودروهای وارداتی قابل عرضه است.

آغاز فروش دو سوزوکی جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بر اساس اطلاعیه شماره 12 عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، متقاضیانی که در اسفندماه 1401 ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفا برای این اشخاص باز خواهد شد. سامانه از روز سه شنبه مورخ 22 اسفند ماه تا ساعت 23:59 روز پنج شنبه 24 اسفند ماه در دسترس است.

    نسخه 5 در سوزوکی جیمنی تنها 4 متر طول دارد و ظرفیت 4 سرنشین را دارند. جیمنی از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 101 اسب بخار و 130 نیوتون متر گشتاور نیرو می گیرند که این قدرت از طریق یک گیربکس 4 سرعته AT به هر 4 چرخ منتقل می شود و در نهایت شتاب حدود 15 ثانیه رقم می خورد. سیستم تعلیق این خودرو نیز از جمله مواردی است که در خودروهای 5 متری یا آفرودر های فوق حرفه ای می بینید. تعلیق های سه اتصالی با فنر لول روی هر 4 چرخ و سیستم دیگری که جیمنی را شگفت انگیزتر می کند.

     

    در بخش امکانات رفاهی مواردی همچون نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سراشیبی، دو ایربگ جلو، سنسور نور و سیستم کنترل فشار باد تایرها را دارند. با این حال کیفیت صندلی ها و داشبورد خودرو شما را متعجب می کند و همینجا است که متوجه تفاوت برند سوزوکی با ده ها خودرو چینی موجود در بازار ایران می شوید. یکی دیگر از مشخصه های خاص آفرودی این خودرو زاویه ورود به شیب 36 درجه و خروج از شیب 50 درجه ای است که شباهت زیادی به لندروور دیفندر دارد و البته هنوز از نسخه استاندارد جیپ رنگلر کمتر است.


    سوزوکی فرانکس کراس اوور ساب کامپکت و جمع و جور شهری وارداتی راسا موتور است که به نوعی می توان آن را نسخه کراس هاچ بک بالنو دانست. طول این مینی کراس اوور تنها 4 متر و وزنش تنها یک تن است و از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی(با تکنولوژی 2 انژکتور برای هر سیلندر) با حداکثر توان 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور 137 نیوتون متر نیرو می گیرد که این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته AT ساخت آیسین ژاپن به محور جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور را به تنها 5.4 لیتر می رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط